Lars Lakselv
Medlem
Hur brukar det vara på vardagar under sportlovsveckor?
Tyvärr måste man in i manuell incheckning med skidorVarför inte checka in online?
För några veckor sedan trodde jag också det när jag skulle med SK1651 till Innsbruck men efter en stunds köande fick jag kontakt med en anställd som följde med till själv Self Service Bagdrop och biträdde där och sedan var det bara bort till Specialbagage och lämna in skidorna.. Om det är aktuellt för någon mer, värt att fråga iaf.Tyvärr måste man in i manuell incheckning med skidor
Tillåter charter det?, en del hotell gör det inte heller vad jag vet. Alternativt till ett högre pris.Intressant att en del aldrig lär sig. Under extrema peak-dagar är det självklart alltid kaos. Vill man undvika detta så reser man en annan dag. Har man självmordstankar under sportlovet reser man ut fredag eller lördag och sedan tillbaka lördag eller söndag en vecka senare. Borde inte vara svårt att förstå men tydligen saknar de flesta sunt förnuft.
Res ut på söndag isf fredag eller lördag och det är tomt på flygplatsen. Res hem igen på torsdag eller fredag och man slipper allt kaos. Samma gäller i trafiken. Undvik extrema peak-dagar. Inte bara under sportlovet men även vid påsk och midsommar. Det är samma sak varje år, inte svårt att förutse.