Senaste nytt

Spendera 6 timmar på Munchen flygplats (MUC) - förslag?

Dryden

Medlem
Kan vi inte ändra titeln? Gång på gång antar jag att Muncgeb är en (relativt okänd) ort i mellanöstern.
Hoppsan, hur fasen lyckades jag med det där? Tack för ändringen, den som nu gjorde det. :D

Bra tips igen ser jag, får överväga mellan bryggeri på flygplatsen och bra ölställe inne i stan.
 
Om du flyger ofta kanske du ska överväga att åka på lite mileage-runs också så du fixar guldkort och får komma in i Lufthansas Senator-lounger? Alternativt skaffa ett Priority Pass eller ett kreditkort som inkluderar ett t ex Eurocard Platinum? De typiska Priority Pass-loungerna är långt ifrån bra, men oftast bättre än att sitta i den allmänna terminalbyggnaden.
 

AlexS

Medlem
Tiden räcker ju fint till ett besök i stan. Var utbytesstudent där för många år sedan, utifrån vad jag minns så skulle jag rekommendera:

- Studera pendeltågskartan lite i förväg. Notera att det är 2 linjer som kör antingen väst (S1) eller östsidan (S8) in/ut från stan.
- Ta pendeltåget in till stan, tex Marienplats. Gå en kort sväng genom staden, drick lite Weissbier, och varför inte en Augustiner (min favoritöl).
- Hoppa sedan på från annan station, tex Hauptbahnhof, och res förslagsvis andra linjen tillbaka till flygpatsen, så slipper du åka samma sträcka och får då lite extra sightseeing.
- Om tid ges är det ju inte dumt att lägga sig i en av parkerna och slappa. En trevlig gratisalternativ till lounge. Om tiden blir tajt och ekonomin tillåter, kanske en taxi från park tillbaka till MUC.

Mvh
 

BusinessJocke

Ny medlem
Skall ner till MUC om en dryg månad och bo över på flygplats hotellet Hilton. Någon som har erfarenhet av det hotellet? Trevlig hotel bar?

Då jag landar på eftermiddagen och kommer vara incheckad på hotellet runt 16 tiden undrar jag om det är värt att slänga sig in till stan via pendeltåg eventuellt eller om man bara skall hänga kvar på hotellet o ta några stänkare där?

Hur långt är det in til stan och kan man åka tåg direkt från flygplatsen in?
 

Valley

Medlem
Skall ner till MUC om en dryg månad och bo över på flygplats hotellet Hilton. Någon som har erfarenhet av det hotellet? Trevlig hotel bar?

Då jag landar på eftermiddagen och kommer vara incheckad på hotellet runt 16 tiden undrar jag om det är värt att slänga sig in till stan via pendeltåg eventuellt eller om man bara skall hänga kvar på hotellet o ta några stänkare där?

Hur långt är det in til stan och kan man åka tåg direkt från flygplatsen in?

Tycker det är ett trevligt hotel. Baren helt ok om än inte något värre så.

Annars är det allt trevligare att ta sig in till stan och ta en Weizen på något mer lokalt ställe.
Min favorit. Ayingers am Platzl. Mitt i turiststråket med HB mm. Stenkast från Marienplatz.
Men, det finns hur mycket som helst.
 
Toppen