Senaste nytt

Spendera 6 timmar på Munchen flygplats (MUC) - förslag?

Dryden

Medlem
Jag håller på att boka en tripp där en ganska lång vistelse på München MUC står på agendan. Sju och en halv timme mellan flighterna (rent praktiskt runt 6-6,5h?), ARN-MUC-YVR. Jag reser ekonomi, har EuroBonus Silver men också ett Dinerskort med ett par intjänade loungebesök (men de har bara access till Terminal 1-ställen och jag kommer till/reser från 2).

Andra förslag? Går det köpa sig in i någon lounge? Bra ytor att slå sig ner på och bara jobba bort några timmar? Jag var på flygplatsen 2013 men minns inte några nämnvärda detaljer mer än att de hade/har kaffemaskiner som man kan hänga vid. ;)

Tack på förhand!

Att åka in till stan kanske inte är en så dum idé ändå. Hade nästan släppt det men Lufthansa verkar ju köra flygbuss som tar en dryg trekvart för €10,50. Kanske roligare än flygplatshäng när man inte kan slappa i en vettig lounge. Tack för det tipset! :)

Det finns få bättre alternativ i hela Tyskland, kanske till och med i Europa, än att besöka en Biergarten i München om man har några timmar att slå ihjäl och inga särskilda önskemål om sevärdheter. Nästa alla vid Isar eller i centrum ligger mycket fint.
Zum Flaucher passar förstagångsbesökare, annars är det bara att ta en på måfå, det kan knappt gå fel alls. Man måste inte dricka öl, kaffe eller annat går utmärkt :)

Jag hade tagit tåget in till stan. Vill du stanna kvar på flygplatsen kan du kanske hitta något intressant på Request Rejected Är du flygintresserad och kan tyska så sägs rundturerna vara ganska bra.

Bara anmäla första inlägget i tråden så ordnar nog moderator det.
Dock är du nog relativt ensam om att tänka på mellanöstern angående missen i titeln, vem skulle vilja åka dit?!
Kan vi inte ändra titeln? Gång på gång antar jag att Muncgeb är en (relativt okänd) ort i mellanöstern.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: JNH
Toppen