011430121
Medlem
Vi vet väl inte när UD ändrar sina rekommendationer angående icke nödvändiga utlandsresor, eller hur många länder som tillåter svenskar att komma in i utan karantän, vi har ju inte tillstånd att stanna i våra Nordiska broderländer om vi ens kommer in.
Jag hoppas att pandemin avtar snabbt så vi slipper dessa restriktioner, och framför allt det lidande den har gjort med så många människor.
Norwegian kommer inte att börja flyga på Arlanda före mitten av 2021 enligt Norwegian själva,
jag vet inte exakt hur stor marknadsandel Norwegian har på Arlanda, bör ligga på över 25% tror jag.
SAS kommer inte tillbaka till samma utbud före 2022/2023 säger de.
Många långlinjer kommer inte tillbaka i närtid, SAS linjerna vet vi väl inget om ännu, Thai, Air India, China Airline, Emirates, Qatar, China Eastern, Ethiopian Airlines, United med flera, vad händer med dessa bolags linjer till och från Arlanda
Tråkigt för företagarna och deras personal på Arlandas terminaler och Sky City, det kommer att drabba dem mycket hårt framöver.
Tyvärr så drabbar detta även Sigtuna kommun, Arlanda med alla företagen är Sigtunas största arbetsplats för medborgarna i kommunen detta innebär att skatteunderlaget bli betydligt mindre, med allt vad det innebär med den kommunala verksamheten.
Vi skall även komma ihåg att flygtrafiken under 2019 minskade med runt 10%
Swedavia har stora planer för Arlanda, bygga samman T4 och T5 en ny terminal (var det G piren den skall heta?) bygga en fjärde bana samt mycket mera i planerna.
Mycket av detta kommer att läggas på is eller inte genomföras.
Om Terminal 4 hålls stäng ett antal år framöver skulle inte jag bli förvånad.
Terminal 2 tror jag återöppnas så fort BA kommer tillbaka till Arlanda.
Om SAS fortsätter att under hösten flyga inrikes från terminal 5, undrar hur de kommer att göra med möjlighet att få tillgång till loungerna, om de nu loungerna kommer att öppnas igen.
Mycket spekulationer från mig, en sak är jag dock 100% säker på, det kommer inte att bli som det har varit och som det har planerats för!
Jag hoppas att pandemin avtar snabbt så vi slipper dessa restriktioner, och framför allt det lidande den har gjort med så många människor.
Norwegian kommer inte att börja flyga på Arlanda före mitten av 2021 enligt Norwegian själva,
jag vet inte exakt hur stor marknadsandel Norwegian har på Arlanda, bör ligga på över 25% tror jag.
SAS kommer inte tillbaka till samma utbud före 2022/2023 säger de.
Många långlinjer kommer inte tillbaka i närtid, SAS linjerna vet vi väl inget om ännu, Thai, Air India, China Airline, Emirates, Qatar, China Eastern, Ethiopian Airlines, United med flera, vad händer med dessa bolags linjer till och från Arlanda
Tråkigt för företagarna och deras personal på Arlandas terminaler och Sky City, det kommer att drabba dem mycket hårt framöver.
Tyvärr så drabbar detta även Sigtuna kommun, Arlanda med alla företagen är Sigtunas största arbetsplats för medborgarna i kommunen detta innebär att skatteunderlaget bli betydligt mindre, med allt vad det innebär med den kommunala verksamheten.
Vi skall även komma ihåg att flygtrafiken under 2019 minskade med runt 10%
Swedavia har stora planer för Arlanda, bygga samman T4 och T5 en ny terminal (var det G piren den skall heta?) bygga en fjärde bana samt mycket mera i planerna.
Mycket av detta kommer att läggas på is eller inte genomföras.
Om Terminal 4 hålls stäng ett antal år framöver skulle inte jag bli förvånad.
Terminal 2 tror jag återöppnas så fort BA kommer tillbaka till Arlanda.
Om SAS fortsätter att under hösten flyga inrikes från terminal 5, undrar hur de kommer att göra med möjlighet att få tillgång till loungerna, om de nu loungerna kommer att öppnas igen.
Mycket spekulationer från mig, en sak är jag dock 100% säker på, det kommer inte att bli som det har varit och som det har planerats för!