Senaste nytt

Specialkost i SAS Business

Flyerbandit

Medlem
För 4-åring ja, för 9-10 åring nja.
Man kan be personalen gömma undan efterrätten ifall man vill att barnet ska smaka maten först. Annars kommer allt på samma bricka.
Hehe,
har redan utlovat att det blir glass, choklad och godis när vi ska flyga. Mycket peppad kiddo för tillfället, trots att resan ligger långt fram i tiden
 

Maja

Medlem
@Canadien Vet du om det är samma vanliga barnpricka i Business som i Ekonomi? Vet hur den ser ut i Ekonomi, men i Business har våra tidigare flygningar alltid varit uppgraderingar på flygplatsen = ingen förbeställd barnmat.

Inför sommarens redan bokade resa i Business så funderar jag på om vi ska förboka eller inte till 8-åringen.
 

RickardG

Medlem
@Canadien Vet du om det är samma vanliga barnpricka i Business som i Ekonomi? Vet hur den ser ut i Ekonomi, men i Business har våra tidigare flygningar alltid varit uppgraderingar på flygplatsen = ingen förbeställd barnmat.

Inför sommarens redan bokade resa i Business så funderar jag på om vi ska förboka eller inte till 8-åringen.
Mitt tips är att förboka kids meal även till 8-10ish åringar. Det är en rätt bra bricka med förrätt, varmrätt och efterrätt plus frukt och leksak. Stor skillnad mot det som serveras i ekonomi. Vanliga maten i Business är ofta något barnen petar i och tycker är udda. Eller åtminstone är mina ungar det :rolleyes:
 

Maja

Medlem
Mitt tips är att förboka kids meal även till 8-10ish åringar. Det är en rätt bra bricka med förrätt, varmrätt och efterrätt plus frukt och leksak. Stor skillnad mot det som serveras i ekonomi. Vanliga maten i Business är ofta något barnen petar i och tycker är udda. Eller åtminstone är mina ungar det :rolleyes:
Tack för input! Bokar mat till henne isf.

Enda oron jag kan känna är att jag har fått förklarat att uppgradering i check-in/gate inte blir aktuellt om man har bokat specialmat. Vi har nämligen bara biljetter i Plus på vägen hem, men kör Plusgrade. Går inte det igenom så chansar vi på uppgradering vid incheckningen. Klarade oss sist i San Francisco trots beställd barnmat, men när de redan ställt ut en av våra vuxen biljetter så började de knorra då de insåg att det var barnmat beställt.

Ja, ja, vi chansar nog ändå. Är en fördel om alla äter och är mätta och glada. Hon åt nog mest bröd och glass sist om jag minns rätt. ;)
 

Maja

Medlem
@RickardG Försökte boka en barnbricka till dottern via Guldsupporten men fick till svar att det redan var barnmat då det var en barnbiljett (?!?). Har alltid fått boka det innan. Vad är din erfarenhet? Boka? Sker automatiskt?
 

Canadien

Medlem
@RickardG Försökte boka en barnbricka till dottern via Guldsupporten men fick till svar att det redan var barnmat då det var en barnbiljett (?!?). Har alltid fått boka det innan. Vad är din erfarenhet? Boka? Sker automatiskt?
Jag har fått säga till om det specifikt tidigare. Nu var det dock nästan ett år sedan jag hade med de små på flyget.
 

Maja

Medlem
Jag har fått säga till om det specifikt tidigare. Nu var det dock nästan ett år sedan jag hade med de små på flyget.
Det är exakt min erfarenhet också vilket jag även påtalade i mitt svar. Efterfrågade också när exakt de hade ändrat detta? Dock inget svar än.
 
Toppen