Vad tror ni om det här ? Kan dom konkurrera med flyget ?
Get a better sleep on this overnight bus from LA to San Francisco
Get a better sleep on this overnight bus from LA to San Francisco
Om du jämför med amerikanska business-säten på shorthaul eller amerikanska tåg så skulle jag säga att buss inte alls är ett dåligt alternativ.Hachans skrev:Knappast. Har man åkt buss någon gång så inser man att komforten knappt kan närma sig ett tåg, än mindre ett business class-säte.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Om du jämför med amerikanska business-säten på shorthaul eller amerikanska tåg så skulle jag säga att buss inte alls är ett dåligt alternativ.Klicka för att utvidga...
Tidsmässigt kan varken buss eller tåg konkurrera med flyg. Komfortmässigt finns det dock rätt mycket utrymme för konkurrens - framförallt mellan tåg och buss där restiderna bör vara ungefär likartade.Hachans skrev:Tänker du att flyget med sina 90 minuter, även med kassa business class säten, ens kommer i närheten av 8 timmar+ på en buss?Klicka för att utvidga...
USD 104 fick jag fram för en enkel. Det får man ju säga är att mycket skarpt pris, särskilt med tanke på hotellpriserna i angivna städer.RickardG skrev:Hur är prisbilden? Kan man skippa en hotellnatt i SF eller LA och ändå få en hyfsad natts sömn kanske det lockar en hel del personer...Klicka för att utvidga...
RickardG skrev:Hur är prisbilden? Kan man skippa en hotellnatt i SF eller LA och ändå få en hyfsad natts sömn kanske det lockar en hel del personer...Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:Precis, det är just den potentiella besparingen på en hotellnatt som jag ser som den främsta fördelen med detta. Det lär ju inte vara lyxhotellsnivå att sova på den där bussen, men å andra sidan så har jag betalat betydligt mer än 100 USD för rätt så sunkiga hotell i San Francisco.EDIT: Man kanske skulle ta sig en veckas semester i Kalifornien och tillbringa varannan dag i SF/LA och sova varje natt på bussen.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Vad är en förstörd nattsömn värd? Vad ska man göra hela dagen när man kommer fram och har legat och funderat på varför slalom är bussförares nationalsport hela natten?Klicka för att utvidga...
Bara för att få lite referensram - har du åkt mycket långfärdsbuss i USA? Jag har själv inte testat på väldigt många år, men jag kan inte påminna mig att det var speciellt gungigt när jag testade för runt 20 år sedan.Hachans skrev:Vad är en förstörd nattsömn värd? Vad ska man göra hela dagen när man kommer fram och har legat och funderat på varför slalom är bussförares nationalsport hela natten?Klicka för att utvidga...
Så här står det:palmen skrev:Behöver eventuellt transport SFO-LAX med 4 väskor och då vore detta perfekt för att slippa köra själv om man nu får ta med så många väskor.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Bara för att få lite referensram - har du åkt mycket långfärdsbuss i USA? Jag har själv inte testat på väldigt många år, men jag kan inte påminna mig att det var speciellt gungigt när jag testade för runt 20 år sedan.Klicka för att utvidga...
Det bygger ju på att du aldrig hinner upp långsam trafik du behöver köra runt, vägarbeten, osv.fcx skrev:Det är väl fin väg hela vägen där? Farthållaren igång och motorväg hela sträckan.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Sträckans karaktär i sig spelar som sagt en avgörande roll för hur man sover, tycker jag. Börjar de med dessa rena sovbussar a la Sydamerika så skulle det vara intressant att prova en gång i alla fall. Fast är det ändå tänkt att man ska sova är 8 timmar total restid för kort tid för mig, perfekt skulle vara någon oändligt lång och tråkig Interstate över Mellanvästern, som I-80 Chicago-Denver.Klicka för att utvidga...
Och där försvann bussen som ett alternativ, har större och tyngre väskor.Agö skrev:"Each guest is allowed up to (2) pieces of luggage and (1) small carry-on bag.Please note that luggage will be stored in the vehicle’s luggage bay which cannot be accessed after the vehicle has departed. A piece of luggage cannot weigh more than 50 pounds and must not exceed 62 inches when adding the total exterior dimensions of the piece of luggage.Klicka för att utvidga...
Det där har jag testat, då jag i min ungdom spenderade en hel sommar på Greyhoundbussarna. Och just mellan Los Angeles och San Francisco. Dag 1 tillbringade jag i L.A. för att under natten åka Greyhoundbussen till San Francisco (tog mellan 8-10 timmar beroende på antal stopp). Dag 3 var jag tillbaka i L.A. för att dag 4 vara i San Francisco. Höll på så i en knapp vecka för att spara in hotellkostnaden...agehall skrev:Bara för att få lite referensram - har du åkt mycket långfärdsbuss i USA? Jag har själv inte testat på väldigt många år, men jag kan inte påminna mig att det var speciellt gungigt när jag testade för runt 20 år sedan.Klicka för att utvidga...