Senaste nytt

Sofitel Singapore City Center

Alf

Medlem
Hur var frukosten i Loungen jämfört med huvud frukosten på "Racines"? Var det champange i loungen även till frukost? Vilket märke på Champagnen...?

Eftersom jag har lagt en bokning på hotellet i höst med tillgång till loungen ställde jag en fråga om servering av champagne.
Jag fick detta svar när jag av ren nyfikenhet frågade om champagne serveras i samband med afternoon tea.

We pleased to inform that Champagne is served during the evening wine tasting from 5.00pm to 7.30pm.

Jag har också funderat över läget men tror nog att det kan vara bra, nära till Kina kvarteren och det kan vara trevligt rent matmässigt och området verkar lugnt. Men eftersom hustrun ser fram mot massor av shopping ligger ju hotellen i närheten av Orchad road bättre till. Men det verkar enkelt att åka tbana dit eller ta en taxi. Som gardering har jag även en bokning på Hyatt Grand som ligger nära shoppingen. Har aldrig bott på Sofitel City så det kan ju vara trevligt att prova, det är ju ett nytt hotell och har fått bra recensioner. Prismässigt är det ingen större skillnad mellan de båda hotellen.


 

Jones

Medlem
Nja, vill man ha nara till shopping ar inte detta Sofitel ultimat. Man tar sig sig visserligen enkelt till Orchard med tunnelbana eller taxi men lite extra jobb ar det allt. Tunnelbanestationen Tanjong Pagar ligger valdigt nara men man maste byta fran gron till rod linje om man ska till Orchardomradet (Singapores enklaste byte om man byter pa Raffles place). Andra stora shoppingcentrum ar som jag tror redan namts Marina Bay och aven Harbourfront (Vivocity). Ingen av dessa ligger pa samma tunnelbanelinje som Tanjong Pagar men visst, taxi ar billigt. Med Grab icke rusningstid kostar det 8-10 dollar att ta sig runt . Det finns shopping overall i Singapore. Singapore ar dock dyrt, skulle uppskatta 20-30 procent dyrare an i Sverige pa klader. Om man ar av det lite mer upptackande slaget sa finns faktiskt intressant local shopping runt Tanjong Pagar och China Town. Man maste dock leta lite. Paminner lite om visa kladesbutiker man kan hitta pa Vasterbro i Kopenhamn dar man sitter och syr i butiken fast med en uttalat asiatisk touch.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Semi off topic men alla sofitel har mig veterligen champagne i sin lounge. Även welcome drink voucher för le club statuskunder går att byta mot champagne på deras hotell.

Åtminstone har det varit så på sofitel i bangkok, athen, chicago, sydney, kuala lumpur.
(Dock har inte alla hotell club lounge)
 

toer00

Medlem
Sitter nu i baren på Sofitel City Centre Singapore och blir betjänad av Sophie....


AB4BC702-18B3-426C-BFC6-9E0F88EB26F8.jpeg
 

Alf

Medlem
Jobbar hon enbart i baren eller finns hon även i loungen? I så fall träffar jag henne om ett par veckor.
 

toer00

Medlem
Njaa det är en ”druid” (ref StarWar) och man trycker på ”ansiktet” och väljer vad man vill ha så öppnas en lucka nedtill...

Och den bjuder på tex små chokladbitar...

db66b810ddcb248f6396c97ea6620090.jpg


a4052314d5329a75f814ea72b8b659c3.jpg


d8d326c03e4bb5168d7a6eda33900b42.jpg
 
Last edited:

toer00

Medlem
Kom ikväll och har visserligen lounge, men kul att besöka även riktiga baren även om det kostar...

Men i vilket fall... såg inte någon Sophie i loungen...

f2572e39d9ce5ee5580c66785cd92804.jpg

Tyvärr så får man ge sig ner till ”riktiga” baren , club loungen är relativt liten och dessa ”druider” behöver stora fria golvytor.
 

Jönsson

Medlem
Njaa det är en ”druid” (ref StarWar) och man trycker på ”ansiktet” och väljer vad man vill ha så öppnas en lucka nedtill...

Och den bjuder på tex små chokladbitar...

db66b810ddcb248f6396c97ea6620090.jpg


a4052314d5329a75f814ea72b8b659c3.jpg


d8d326c03e4bb5168d7a6eda33900b42.jpg
Ska man verkligen översätta ”droid” till druid? Tror man i Star Wars filmerna kallar det droid även i den svenska översättningen. Det är eg en förkortning av android. En robot helt enkelt.
 
Toppen