Senaste nytt

Snart tre aktiva American Express 2-for-1 vouchers

Tack för svaret!
Så då får man hålla koll på när man närmar sig 150000 och skaffa elite kortet också strax innan.
Gäller ju då att ha en total spend över 450k per år för att det skall löna sig. Ligger man under 300k får man ju ändå bara en voucher. Är det poängen man vill åt borde man skaffa Elite direkt. Total spend mellan 300k-450k genererar två vouchers, så då hade ju Elite varit bäst från början.
 

Glenn E

Medlem
Jag trodde inte jag skulle komma upp i 300k och jag behövde inte status poängen man får för elite kortet.
Men jag visste inte att jag kan betala momsen till Skatteverket med Amex via betalo.
Då är det ju inga problem att komma upp i 300k.
2,5% i avgift = 3750 kr för de extra 150k spend är ju lätt värt det för jag har 280k EB Poäng redan.
Kan man ha både Premium och Elite korten samtidigt?
Om inte kan man byta efter 150k på Premium kortet och en voucher och sedan få en voucher till efter 150k spend på Elite kortet. 300k på Elite kortet blir svårt för mig i år och jag har inte tid med 3 F långresor nästa år.
 
Last edited:
Jag trodde inte jag skulle komma upp i 300k och jag behövde inte status poängen man får för elite kortet.
Men jag visste inte att jag kan betala momsen till Skatteverket med Amex via betalo.
Då är det ju inga problem att komma upp i 300k.
2,5% i avgift = 3750 kr för de extra 150k spend är ju lätt värt det för jag har 280k EB Poäng redan.
Kan man ha både Premium och Elite korten samtidigt?
Om inte kan man byta efter 150k på Premium kortet och en voucher och sedan få en voucher till efter 150k spend på Elite kortet. 300k på Elite kortet blir svårt för mig i år och jag har inte tid med 3 F långresor nästa år.
Så du kan komma upp i 150k på Premium och 150k på Elite men inte 300k på Elite? Är det utgifterna hittills iår som ställer till det? För om du totalt sett från och med nu (eller ja, om två veckor) kan komma upp i 300k så skaffa Elite direkt.
 
Toppen