Senaste nytt

Snart tre aktiva American Express 2-for-1 vouchers

Nu skäms jag nästan över att jag bokade två platser i longhaul C med SAS för min ynka voucher för att den inte skulle gå ut :)
Allt annat än lufthansa F får numera anses som dåligt värde för vouchern :p
Som @agehall säger så är det ju kanon att boka SAS C för vouchern. Skatterna för Lufthansa F ligger ju oftast på runt 5000 per person. Så 10.000 för en "gratisresa" är ju ändå en hel del.

Villkoren längst ner på brevet (vouchern) från AmEx säger "Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle."
Om man har två vouchers, går det att använda båda på samma PNR om man ber snällt eller är det helt omöjligt? Någon som lyckats/vet hur det fungerar?
Om inte, kan man boka en resa åt sig själv med en voucher och göra samma sak för person två? Det vill säga att splitta personerna på två bokningar?

Du lär inte kunna applicera mer än en voucher per PNR. Jag har inte villkoren framför mig nu, men jag är rätt säker på att du kan boka en resa åt någon annan, så länge poängen kommer från ditt konto. Men varför vill du bränna två vouchers på två personer? En voucher gäller ju för "upp till två personer"...

Du lär inte kunna applicera mer än en voucher per PNR. Jag har inte villkoren framför mig nu, men jag är rätt säker på att du kan boka en resa åt någon annan, så länge poängen kommer från ditt konto. Men varför vill du bränna två vouchers på två personer? En voucher gäller ju för "upp till två personer"...
Får vouchers fortare än jag får poäng, för tillfället. Blir hellre av med 75K poäng och två vouchers än 150K poäng och en voucher (LH F till Nordamerika).

Hur fungerar detta:
Jag har ett Amex Premium kort just nu.
Om jag uppgraderar till ett Elite kort räknas det jag redan spenderat på Premium kortet samma år för att få 2 stycken 2-4-1 vouchrar från Amex?

Jag har ett Amex Premium kort just nu.
Om jag uppgraderar till ett Elite kort räknas det jag redan spenderat på Premium kortet samma år för att få 2 stycken 2-4-1 vouchrar från Amex?

För gjorde de det, men det sägs att från strax efter årsskiftet har de slutat att ta med spend när man uppgraderar.

Toppen