Panda skrev:Efter att ha spenderat en utbytestermin i Taipei relativt nyligen så fick jag dock känslan att den svenska turismen dit är relativt begränsad även om jag tycker fler borde få upp ögonen för destinationen. Tror för övrigt att jag hörde svenska slumpmässigt på gatan två gånger under denna tid. Affärsresandet har jag ingen aning om men finns ju ett gäng "tech jättar" med huvudkontor i Taipei så det finns väl potential. Kan tilläggas att jag träffade ett 15 tal andra svenskar där under min vistelse och trotts att SAS-linjen till Hong Kong var igång så var det ingen student som åkte den till Taipei, förmodligen för att det var för dyrt för oss priskänsliga studenter. Utan de alternativ jag hörde folk åka var Thai, Turkish, Emirates och Cathay vilket inkluderade ett byte i Europa då. Däremot åkte mina föräldrar samt endel andras föräldrar med SAS med förmodligen har väl det att göra med att de inte var lika priskänsliga. Förhoppningsvis får man väl hoppas SAS har koll på sin prissättning så de maxar intäkterna. Det sistnämnda var lite överflödig information men tyckte det var kul att dela med mig av den.Klicka för att utvidga...