Just nu bygger man ut Taipei Taoyuan Airport och man räknar med att fördubbla både antalet resenärer och last till 2020.
För att klara detta måste det självklart till andra ytterligare åtgärder för att stimulera detta. Således inte helt orimligt att tro att man också kommer att dra igång marknadsföring av Taiwan som turistmål.
Sveriges handelsutbyte med Taiwan uppgår idag till drygt 7 miljarder kronor. Rimligen också växande. Lägg där till övriga skandinaviska länder.
Flyg mellan Taiwan och Europa går så vitt jag vet till Amsterdam, London och Paris. Osäker på om det är dagliga flighter.
Lägg till att denna flygplats är en Star Alliance hub med bra anslutningar till övriga Asien.
Ett offensivt drag från SAS om man satsar på Taiwan. Ett drag som jag tror mycket på.
Om man inte flyger dagligen kan jag tänka mig någon form av kombination med Seoul.
Manila tror jag tyvärr inte så mycket på. Singapore och Bangkok hanteras redan bra av nuvarande operatörer så dessa tror jag inte heller på.
Jag hade gärna sett SAS på Indien, men nu när Air India tagit den bollen tror jag inte att underlaget är tillräckligt stort för båda.
Mellanöstern tror jag också på, främst Iran.