Om man slingar Shanghai med Boston med två maskiner så blir schemat bättre men då får CPH två dagliga avgångar till PVG och det tror jag är en för mycket.
Kan SAS tänka sig flytta Boston till Arlanda?
Spännande tanke...
Vågar man hoppas på en rutt från Landvetter till New York kanske?En artikel med Eivind Roald, CHief Commercial Officer på SAS från flygtorget, här nämns USA's östkust, Indien, Iran
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS: Vi tänker inte kopiera Norwegian
Jag vet inte riktigt hur mycket tid som behövs vid varje stopp (framförallt för att det ska finnas tillräckligt med luft i tidtabellen för att kunna hantera eventuella förseningar), men om man vill ha kvar Boston från CPH och vill starta Shanghai från Arlanda, skulle det då vara möjligt att ha två PrivatAir 737r som kör ARN-PVG-ARN-CPH-BOS-CPH-ARN?
Dvs, man slingar Shanghai och Boston, men flyger även planet mellan ARN och CPH mellan dessa flighter. Eftersom det är en 737:a så skulle det ju funkar rätt så bra att låta planet ta en av de vanliga avgångarna mellan dessa städer (vilket skulle göra att just den flighten helt plötsligt skulle bli extra intressant att boka Plus på, om man kan bli seatad i businesskabinen).
En sån slingning kan ju bli besvärlig ur tidtabellssynpunkt.
OK. Gissade att det väl antagligen var mest önsketänkande från min sida. Lite kul hade det ju dock varit om vi haft ett par avgångar inom Europa med riktig businesskabin.
Planen skall tömmas och fyllas på med pax och bagage samt tanka och lasta catering. Därtill kommer städning. Det är lite väl optimistiskt för att vara genomförbart tror jagFinnair flyger Shanghailinjen på 8.50 österut och 10.00 västerut.
SAS från Köpenhamn går på 10.15 resp. 11.25.
Från Stockholm borde det bli ungefär 9.25 mot Shanghai och 10.35 från Shanghai. Det ger total flygtid på 20 timmar.
Så teoretiskt borde det gå att flyga ToR med en maskin - men det är förstås störningskänsligt.
Planen skall tömmas och fyllas på med pax och bagage samt tanka och lasta catering. Därtill kommer städning. Det är lite väl optimistiskt för att vara genomförbart tror jag