jumbooze
Medlem
Förlåt men är det ett internt skämt eller vad syftar du på?Idag fungerade det bra med den feministiska snöröjningen!
Förlåt men är det ett internt skämt eller vad syftar du på?Idag fungerade det bra med den feministiska snöröjningen!
Förlåt men är det ett internt skämt eller vad syftar du på?
![]()
I Stockholm har trafikborgarrådet (Daniel Helldén, MP) valt att genomföra feministisk snöröjning vilket i praktiken innebär att cykel och gångbanor, vilka han tror främst nyttjas av kvinnor, ska prioriteras före snöröjning av gator vilka han tror att främst nyttjas av män.
För att inte diskussionen ska gå in på politik lämnar jag min åsikt om ovan därhän och nöjer mig med att svara frågeställaren. Faktum är dock att det hela inte alls fungerade...
Frågan var varför det skrevs att den fungerade den 19e maj.I Stockholm har trafikborgarrådet (Daniel Helldén, MP) valt att genomföra feministisk snöröjning vilket i praktiken innebär att cykel och gångbanor, vilka han tror främst nyttjas av kvinnor, ska prioriteras före snöröjning av gator vilka han tror att främst nyttjas av män.
För att inte diskussionen ska gå in på politik lämnar jag min åsikt om ovan därhän och nöjer mig med att svara frågeställaren. Faktum är dock att det hela inte alls fungerade...
Förlåt men är det ett internt skämt eller vad syftar du på?
![]()
Undrar jag med, missat nåt kanske?Frågan var varför det skrevs att den fungerade den 19e maj.
I Stockholm har trafikborgarrådet (Daniel Helldén, MP) valt att genomföra feministisk snöröjning vilket i praktiken innebär att cykel och gångbanor, vilka han tror främst nyttjas av kvinnor, ska prioriteras före snöröjning av gator vilka han tror att främst nyttjas av män.