Det är en bra signal, och med möjligheten att kunna boka en hel kupé (även som ensam, men det blir ju dyrt) känns det kanske lite tryggare än med vissa andra färdmedel där man oundvikligen sitter tätare.
Som flera har poängterat så är kanske inte vi på detta forum (nu generaliserar jag) är den tänkta målgruppen, för de där britsarna är rena tortyren för de allra flesta (vilket man säkert kan köpa i vissa åldrar, eller om man har väldigt lätt till sömn).
De har dock konstaterat att detta är enda sättet att bedriva given verksamhet utan statsstöd, och baserat på den beräkning av subventionsbehov som utfördes så måste man nog ge Snälltåget rätt.
Jag tar nog bilen tills dess att ett alternativ med sovvagnar har kommit, men annars är jag inte främmande för att resa längre sträckor med tåg. Tycker även att tiderna ser helt OK ut
Planen är bil + båt 2021, om det inte har skett en otroligt snabb förändring till det bättre. OM någon från BC.se testar, och det visar sig att Snälltåget ändå är ett gångbart alternativ, är jag dock den första att haka på trenden. Vill bara inte vara försökskaninen, för jag övertygades om en bussresa till Italien för snart ett år sedan (har ont än

).