Senaste nytt

SMS från hotell efter ändå rätt bra omdöme

Det finns ju i princip bara två betyg att ge, högsta om man är nöjd och lägsta om man är missnöjd. Allt emellan så sätter man inte betyg helt enkelt.jag bokar inte hotell under betyget 9 av 10 och jag köper inte grejer på Amazon om betyget är under 4 av 5.

Ett fullständigt idiotiskt resonemang, i mitt tycke. Lika jävla korkat med betygsinflation i hotellbedömningsvärlden som i skolan, där det uppenbart mediokra ska ha högsta betyg för att inte reagera snarstycket.

Det kan man tycka. Men när du börjar exempelvis prioriteras ner i väntan på din Uber redan vid 4,5 så signalerar det ju ganska tydligt hur företaget resonerar. På Uber är fem stjärnor det de facto standardbetyget om allt gått bra, och sen drar du av beroende på vad som inträffat. Du börjar inte på tre stjärnor och lägger till eller drar ifrån.

Ja, vad är egentligen poängen med en tiogradig skala om allt under 7 är värdelöst? Det existerar ju inte ett hotell som har under 6 på de största sidorna. Har det aldrig gjorts något försök att skapa en neutral självständig verksamhet som recenserar hotell eller lockar affiliate-pengar alltid för mycket i slutändan?

Håller helt med (de flesta) av er, dessa 5 eller 10-gradiga skalor är helt meningslösa. Det vore mycket tydligare med en 2-gradig skala: Nöjd eller Inte Nöjd.

Sen gällande själva den ursprungliga frågan är det ett helt orimligt SMS som skickades av hotellet i fråga, helt oavsett vilket betyg som givits.

• Gilla
Reactions: hco
Håller helt med (de flesta) av er, dessa 5 eller 10-gradiga skalor är helt meningslösa. Det vore mycket tydligare med en 2-gradig skala: Nöjd eller Inte Nöjd.

Sen gällande själva den ursprungliga frågan är det ett helt orimligt SMS som skickades av hotellet i fråga, helt oavsett vilket betyg som givits.
Ja, tummen upp eller tummen ner skulle räcka. Och sen en procentfördelning som resultat. Om man inte vet så ge ingen tumme.

On topic: Orimligt och obehagligt SMS! Why so much wickedness i SMS- konversationen??!!

Ja, tummen upp eller tummen ner skulle räcka. Och sen en procentfördelning som resultat. Om man inte vet så ge ingen tumme.

On topic: Orimligt och obehagligt SMS! Why so much wickedness i SMS- konversationen??!!

Jag tror inte man ska tolka det så hårt, det är uppenbarligen någon som inte har brittisk/amerikansk engelska som förstaspråk och har direktöversatt något uttryck.

It easily becomes pancakes när man gör så.

Detta börjar nästan bli lite spännande nu. Jag gjorde som en del föreslog och laddade upp SMS i recensionen på Booking.

Under lunchen kom detta SMS o_O
IMG_4420.PNG

Toppen