Vad händer om man går där i alla fall? Normalt blir det ett himla liv om nån går in där man inte får vara men det är måste väl vara en gråzon då det är så pass många katergorier som får gå där?
Det är självklart så att Swedavia inte har något emot att man går där. Däremot har de i sin förhandling med hyresgästerna som driver taxfree-butiken sagt att XX miljoner passagerare (potentiella kunder) kommer passera genom er butik, därmed kan de troligen ta ut en ganska saftig hyra. Samma sak med Jureskog, Apoteket och de andra butikerna/restaurangerna som ligger efter taxfree. Många potentiella kunder ger en dyr hyra.
...
Om jag förstod rätt av en som borde veta så var en del av hyran dynamisk baserat på antalet personer som passerar, så det finns en än mer direkt koppling mellan passagerarflöden och Swedavias intäkter. Men det var iofs rätt många år sedan nu, så kanske nuvarande kontrakt är annorlunda.
Jag har för mig att du också lever med en grav luktallergi? Men jag kan minnas fel. ;-)Vad händer om man går där i alla fall? Normalt blir det ett himla liv om nån går in där man inte får vara men det är måste väl vara en gråzon då det är så pass många katergorier som får gå där?
Jag drabbas alltid av doftallergi just när jag närmar mig en flygplatsKan man ha "tillfällig" grav luktallergi?
Ärligt borde alla som går i FT också få gå i denna gång.
Jag är bara doftallergiker när jag inte flyger skyteam på CPH. SAS har ju en ännu bättre väg man kan välja.Jag har varit doftallergiker i tre år på CPH![]()
Efter SAS FT på CPH kan du också välja smitvägen till vänster eller ut genom taxfreenJag är bara doftallergiker när jag inte flyger skyteam på CPH. SAS har ju en ännu bättre väg man kan välja.
Ja definitivt, och den svåra citronallergin är väl också inkluderad då många produkter doftar citron. Den är verkligen inte att leka med...Själv är jag allergisk mot doften av dumhet. Räknas det?