Är på väg till New York i april och spanar runt BC för matnyttig information och hittar grymt bra grejor. Har dock en fundering som jag inte hittat svaret på och det gäller just transporten mellan Newark och Manhattan. Har kollat limo service och fått prisuppgift på ca 80 dollar enkel vilket känns ok för en familj (2 vuxna och 2 barn) och jag hade nog tagit det här alternativet rakt av om det inte var så att jag är osäker hur trafiksituationen ser ut. Landar fredag eftermiddag med SAS (14:50) och tänker mig att när vi hämtat ut väskorna så är det mitt i rusningstrafiken. Vi vill ju naturligtvis in till stan så snabbt som möjligt. Då föddes idén om att kolla Amtrak tåg och blev minst sagt förvånad när de ville ha 162 dollar för vår familj. I andra städer brukar ju kollektivtrafiken vara billigare än taxi.... Så nu till mina frågor.
1. Hur "jävlig" är trafiken en "normal" fredagseftermiddag i new york? Hur lång tid skulle ni tippa att det tar mellan EWR och Midtown?
2. Har jag missat något när det gäller Amtrack eller är det dyrare med tåg jmf med limo?
Ser fram emot att höra från new york experterna! Tack på förhand