Senaste nytt

Smidigaste resa till Malmö arena (från Stockholm)

John Mack

Medlem
Vad är enklast?
1. Enkel till MMX dit och enkel via CPH hem. Något billigare.
2. ToR CPH, något dyrare men lite bättre ditresa (tidsmässigt)

Gissar att transfern är bättre från CPH (om inte bron är stängd pga blåst), någon fördel med ToR?
 

Sir Lemon

Medlem
Vad är enklast?
1. Enkel till MMX dit och enkel via CPH hem. Något billigare.
2. ToR CPH, något dyrare men lite bättre ditresa (tidsmässigt)

Gissar att transfern är bättre från CPH (om inte bron är stängd pga blåst), någon fördel med ToR?
Du kan om du landar på Cph köpa dig en flaska ”fika” inför eventet. ;)
 

Link

Medlem
Från MMX till arenan så blir det ju taxi alternativt Flygbuss till centralen och sedan tåg ut till Hyllie, från CPH är det ju bara en station. Taxi från flygplatsen äter väl egentligen upp prisskillnaden?
Men då rubriken är smidigast så säger jag t&r cph
 

Ricci

Medlem
Om det är Malmö arena så är CPH bäst, då det bara är runt 10min med tåget från/till CPH dvs första stoppet.
Även om det är Malmö stadion så är CPH bäst, dock får du gå 1,5 km via trevliga Pildammsparken.
 
Hur hade du tänkt ta dig från MMX till arenan? Om du först ska vänta på ditt bagage, sedan vänta på Flygbussen för att sedan ta den till Triangeln och därefter ta tåget till Hyllie så undrar jag hur mycket tid du sparar jämfört med att ta tåget från Stockholm C.
 

Rickard_O

Medlem
Om det är Malmö arena så är CPH bäst, då det bara är runt 10min med tåget från/till CPH dvs första stoppet.
Även om det är Malmö stadion så är CPH bäst, dock får du gå 1,5 km via trevliga Pildammsparken.
Finns det några risker i att kliva av på Hyllie om man ska till Malmö stadion på söndag?
Jag vill hamna på rätt sida avspärrningarna innan match därav Hyllie istället för Triangeln, har noll koll på områdena man behöver gå igenom för att ta sig fram :rolleyes:
@Ricci kom till Köpenhamn i helgen och drick upp ALL öl som finns i Köpenhamn med oss ;)
 
Finns det några risker i att kliva av på Hyllie om man ska till Malmö stadion på söndag?
Jag vill hamna på rätt sida avspärrningarna innan match därav Hyllie istället för Triangeln, har noll koll på områdena man behöver gå igenom för att ta sig fram :rolleyes:
@Ricci kom till Köpenhamn i helgen och drick upp ALL öl som finns i Köpenhamn med oss ;)
Jag skulle själv aldrig gått mellan Hyllie och stadion, oavsett klubbfärger…
 

Rickard_O

Medlem
Jag skulle själv aldrig gått mellan Hyllie och stadion, oavsett klubbfärger…
På så sätt är jag rätt inkognito, men du avråder från området även andra dagar på året? :)
Tyckte de kändes som en smidig väg att gå än att behöva bråka med 200 poliser som vägrar släppa igenom en mot City/Triangeln även om det tar nästan dubbelt så lång tid att gå jämnar det ut sig mot att argumentera med en polis.
 
På så sätt är jag rätt inkognito, men du avråder från området även andra dagar på året? :)
Tyckte de kändes som en smidig väg att gå än att behöva bråka med 200 poliser som vägrar släppa igenom en mot City/Triangeln även om det tar nästan dubbelt så lång tid att gå jämnar det ut sig mot att argumentera med en polis.
Jag är dock extra mesig när det gäller sånt, och i 999 fall av 1000 är det väl ingen fara. Men jag skulle inte gått den vägen oavsett dag på året (om det inte är typ snöstorm för då kan inte buset åka el-kickbike…)
 
På så sätt är jag rätt inkognito, men du avråder från området även andra dagar på året? :)
Tyckte de kändes som en smidig väg att gå än att behöva bråka med 200 poliser som vägrar släppa igenom en mot City/Triangeln även om det tar nästan dubbelt så lång tid att gå jämnar det ut sig mot att argumentera med en polis.
Området Holma, som ligger mellan Hyllie och Malmö Stadion är ett s.k. utsatt område, så får du själv göra en riskbedömning.
 
Toppen