Senaste nytt

Smidigaste resa till Malmö arena (från Stockholm)

Jag är dock extra mesig när det gäller sånt, och i 999 fall av 1000 är det väl ingen fara. Men jag skulle inte gått den vägen oavsett dag på året (om det inte är typ snöstorm för då kan inte buset åka el-kickbike…)
Jag rekommenderar dig att absolut INTE gå via Holma/Kroksbäck till stadion. Ta en taxi från Hyllie när du kliver av tåget, kostar inte mer än 100.

Jag är dock extra mesig när det gäller sånt, och i 999 fall av 1000 är det väl ingen fara. Men jag skulle inte gått den vägen oavsett dag på året (om det inte är typ snöstorm för då kan inte buset åka el-kickbike…)

Området Holma, som ligger mellan Hyllie och Malmö Stadion är ett s.k. utsatt område, så får du själv göra en riskbedömning.
Är uppväxt i ett utsatt område och går inte direkt själv så jag överlever nog :)
Men om man kan ta en taxi smidigt från Hyllie är ju det att föredra för att kunna ta ett senare tåg så man slipper va i Malmö mer tid än man behöver ;)

Jag bor centralt i Malmö och reser bara i undantag från och till MMX. Det är mycket enklare att ta sig till och från Kastrup (CPH) till Malmö. Det är bara när tåget av nån anledning inte går att MMX kanske är bättre, bra att kolla upp att de inte har underhåll planerat med ersättningsbussar när du tänker resa.

Finns det några risker i att kliva av på Hyllie om man ska till Malmö stadion på söndag?
Jag vill hamna på rätt sida avspärrningarna innan match därav Hyllie istället för Triangeln, har noll koll på områdena man behöver gå igenom för att ta sig fram :rolleyes:
@Ricci kom till Köpenhamn i helgen och drick upp ALL öl som finns i Köpenhamn med oss ;)
Lite sugen är man då Mikkeller har sin MIKKELLER BEER CELEBRATION https://mikkeller.com/MBCW och deras efterfest...
Om ni ändå bestämmer er att gå från Hyllie kan jag rekommendera att först gå Hyllie badet. Väl vid Hylliebadet väljer ni vänster.
Denna gång och cykelbana leder direkt till Malmö stadions södra del och ni är då för er del på "rätt sida".
Edit: Ni skall gå på västra sidan om Kocksbäcksparken.

Last edited:
Bor i Skåne och är ofta i Malmö. Jag hade inte ens tänkt på promenadsträckan ni diskuterar som ett potentiellt problem.

Om dagen i fråga ändrar något vågar jag inte svara på, men en vanlig dag hade det inte varit några konstigheter med en sådan promenad.

Bor i Skåne och är ofta i Malmö. Jag hade inte ens tänkt på promenadsträckan ni diskuterar som ett potentiellt problem.

Om dagen i fråga ändrar något vågar jag inte svara på, men en vanlig dag hade det inte varit några konstigheter med en sådan promenad.
Vi är alla olika, jag skulle personligen inte gå den sträckan, om vi pratar den närmaste sträckan genom Holma osv.

Enligt rubriken så gäller frågan att ta sig till Malmö Arena. För mig är det en no-brainer att flyga till CPH och att ta tåget därifrån till Hyllie, men jag är ju ganska lat,
Det är möjligt att det är billigare att flyga till MMX, men då är ju frågan hur mycket billigare och ifall det då är tillräckligt mycket för att man istället ska ta den i mitt tycke krångligare vägen från MMX med taxi eller flygbuss. Och beroende på vad som väljs så får man antingen gå en bit eller betala ytterligare för tåg eller buss till Hyllie.

När det gäller den andra diskussionen, att ta sig till Eleda stadion för att titta på fotboll så promenerar jag hellre 20 minuter än 40, dvs. jag hade åkt till Triangeln istället för att hoppa av i Hyllie. Men jag är som sagt lat. :)

Jag vill däremot säga att en promenad genom Holma på dagtid är ingenting man behöver vara rädd för. Det kan tvärtom vara ganska trevligt, om vädret är bra. :) Jag är där ganska ofta. Har både vänner och kollegor som bor där. Visst har området sina utmaningar, men det är betydligt bättre än vad det var för ett antal år sedan. Att folk från alla delar av vårt samhälle rör sig där är väl precis vad området behöver. Men var och en gör som man själv vill.

Finns det några risker i att kliva av på Hyllie om man ska till Malmö stadion på söndag?
Jag vill hamna på rätt sida avspärrningarna innan match därav Hyllie istället för Triangeln, har noll koll på områdena man behöver gå igenom för att ta sig fram :rolleyes:
@Ricci kom till Köpenhamn i helgen och drick upp ALL öl som finns i Köpenhamn med oss ;)

Det är långt att gå. Men vill du absolut gå från Hyllie så gör det, det är inte farligt eller komplicerat. Annars kan du ju ta bussen en bit

Toppen