Senaste nytt

Slut på fika?

mjulven

Medlem
Det ända en full passagerare kan ställa till med är att fördröja en evakuering för vissa. Bränder pga fimpar kan däremot ställa till med en hel del olika problem.

Att en full person hamnar i bråk på ett plan är inte flygsäkerhetskritiskt omgående såsom planen är konstruerade.

Således ser jag ingen poäng, från ett flygsäkerhetsperspektiv, att förbjuda alkoholservering på plan.
 
Klart att det går att argumentera för att förbjuda alkohol på grund av säkerhet, trivsel och kostnad.

Fast det borde vara lättare att genast förbjuda alla former av kriminella handlingar istället. Det hade omedelbart löst all problematik med kriminalitet.
 

ulagun

Medlem
Fast artikeln handlade väl inte om starkspritens vara eller inte vara? Det är naturligtvis upp till var och en (vi är ju vuxna de flesta av oss). Men för min del vore det en fattig upplevelse att inte få i vart fall ett par glas bra vin till maten i Business. För mig är det en del av upplevelsen....

Men det var ju precis vad jag skrev om, fast i economy. Bägge bolagen serverar öl/vin i samband med måltiden (ingen bob här inte) samt med påfyllning. Önskar man en x-tra öl efter en stund är det inga problem om man frågar vänligt. Så jag förstår inte problemet riktigt. Konstaterade bara att om man önskar starksprit är det business class som gäller, vilket oftast inte är aktuellt för min del inom Europa. Alltså inte starkspritens vara eller inte vara, utan refererar hur upplägget är inom två Star A bolag som jag reser med några gånger/år och uppskattar deras service nivå i economy
 

Jönsson

Medlem
Det ända en full passagerare kan ställa till med är att fördröja en evakuering för vissa. Bränder pga fimpar kan däremot ställa till med en hel del olika problem.

Att en full person hamnar i bråk på ett plan är inte flygsäkerhetskritiskt omgående såsom planen är konstruerade.

Således ser jag ingen poäng, från ett flygsäkerhetsperspektiv, att förbjuda alkoholservering på plan.
De kan ställa till med mycket mer än så. ;)

 

adhoc76

Medlem
Men det var ju precis vad jag skrev om, fast i economy. Bägge bolagen serverar öl/vin i samband med måltiden (ingen bob här inte) samt med påfyllning. Önskar man en x-tra öl efter en stund är det inga problem om man frågar vänligt. Så jag förstår inte problemet riktigt. Konstaterade bara att om man önskar starksprit är det business class som gäller, vilket oftast inte är aktuellt för min del inom Europa. Alltså inte starkspritens vara eller inte vara, utan refererar hur upplägget är inom två Star A bolag som jag reser med några gånger/år och uppskattar deras service nivå i economy

Jo men såvitt jag förstår handlar tråden om en artikel där det framhålls argument för att förbjuda alkohol helt och hållet på samma sätt som rökning. Såvitt jag kan förstå gör artikeln ingen skillnad på starksprit och vin/öl eller för den delen kabinklass. Det var artikeln jag kommenterade och fick intrycket att du skrev om något annat. Håller iofs med dig om det du skrev, men det är en annan sak.
 
Toppen