Senaste nytt

Slut på fika?

themroc

Medlem
I WSJ argumentas det för förbud av alkoholservering på flyg, med hänvisning till säkerhet, trivsel och kostnader. Skribenten jämför med rökförbudet som idag är allmänt accepterat.

Synpunkter på det?
 

adhoc76

Medlem
Haha. Nä det är ju sant... det finns förstås alltid undantag. Men jag har aldrig upplevt fyllnadsgraden som ett problem. Allra minst i premium-kabin.
 

Myllys35

Medlem
Håller helt med, har aldrig upplevt att det varit något större problem i C eller F. Långt bak i bussen däremot...
 

fcx

Medlem
Nä, det där tror jag inte på, det är för starka ekonomiska incitament inblandade för flygbolagen.

I ekonomiklass är priserna på biljetterna så pressade att intäkterna från att sälja öl/vin till 10-20 gånger inköpspriset blir en betydande inkomstkälla.

I premiumkabiner skulle passagerarna rösta med fötterna om man drog in på serveringen, om inte alla bolag gör det samtidigt...
 

adhoc76

Medlem
Precis... och det kan ju inte vara en slump att det här på bc.se alltid blir en diskussion och tillhörande tveksamhet kring "torra bolag"...
 

ulagun

Medlem
Bl.a TAP och Aegean inom europa i economy serveras ingen starksprit Endast öl/vin och i rimliga mängder.
Inga problem för min del. Om jag vill fika gör jag det i loungerna.
 

adhoc76

Medlem
Bl.a TAP och Aegean inom europa i economy serveras ingen starksprit Endast öl/vin och i rimliga mängder.
Inga problem för min del. Om jag vill fika gör jag det i loungerna.

Fast artikeln handlade väl inte om starkspritens vara eller inte vara? Det är naturligtvis upp till var och en (vi är ju vuxna de flesta av oss). Men för min del vore det en fattig upplevelse att inte få i vart fall ett par glas bra vin till maten i Business. För mig är det en del av upplevelsen....
 
Toppen