Senaste nytt

Släpar kontoutdraget på Eurobonus?

Slänger in en fråga på typ samma tema. Jag(+2) uppgraderade från GO till PLUS(ARN-HKG) på flygplatsen för 15000 poäng per person. Poängen har försvunnit från våra respektive konton men syns ej aktivitetslistan, har det alltid varit så?
Det är första ggn jag uppgraderat på flygplatsen, därav frågan. Detta skedde i februari.

Slänger in en fråga på typ samma tema. Jag(+2) uppgraderade från GO till PLUS(ARN-HKG) på flygplatsen för 15000 poäng per person. Poängen har försvunnit från våra respektive konton men syns ej aktivitetslistan, har det alltid varit så?
Det är första ggn jag uppgraderat på flygplatsen, därav frågan. Detta skedde i februari.
För mig har det tidigare synts i aktivitetslistan i alla fall

Hvorfor er aktivitets listen efter saldoen? De 2 hænger vel sammen?

Hvorfor tager det 30 sekunder for Flytogets point at lande på din Eurobonus konto men mange dage fra SAS?

Hvorfor bliver vi ved med at stille spørgsmål til SAS IT? Vi regner vel ikke med nogen forbedringer :rolleyes:

• Gilla
Reactions: Gus
Hvorfor er aktivitets listen efter saldoen? De 2 hænger vel sammen?

Hvorfor tager det 30 sekunder for Flytogets point at lande på din Eurobonus konto men mange dage fra SAS?

Legacy-system vs något mindre omoderna system.

Det körs batchar över från SAS andra system mot EuroBonus. Troligen är det två olika batchar som uppdaterar de olika sakerna.

Ja, respektive kund hos Eurobonus verkar ha olika metoder att köpa poäng. Amex skickar en fil en gång i veckan (måndagar). Flytoget verkar använda något direkt API. Man skulle önska att Eurobonus satte lite krav på sina kunder att gå över till modernare metoder än att skicka filer/batcher. Men är man storkund som Amex så har väl "kunden alltid rätt".

Jag har hört talas om American Express krav på leverantörer och samarbetspartners. De är inte direkt agila och lösningsorienterade.

Mina två senaste uppgraderingar gjorda 13 och 24 mars syns ej i aktivitetslistan.

jag är i startgroparna på att claima en massa poäng som jag saknar men, listan laggar ju flera veckor nu.
Någon som har fått aktiviteter uppdaterade på sistone och hur länge har det släpat för er?

Min senaste uppdatering på aktivitetslistan är 27 mars. Däremot har poäng registrerats i totalen. Ringde kundtjänst idag och fick besked att jag skulle göra en felanmälan. Handläggarens kommentar: Jag önskar att SAS gick tillbaka till den gamla sidan, men det lär väl inte ske.

Gjorde två resor, den 3 resp 5 april. Har fått poängen för detta på kontot, har fått 25årsbonusen på kontot, ser på staplarna kvalificeringspoäng resp kvalificeringsflyg att jag fått resorna registrerade, men ser inte själva flygen i listan. Dock ser jag två omgångar poäng från Preem för tankningar som är registrerade den 2 resp 3 april.
Behöver tanka snart igen, skall bli intressant och se vad som syns fört i aktivitetsfältet

Toppen