Senaste nytt

Skandiabanken + EuroBonus

Magnus_K

Medlem
Skandia ringde mig precis.
Första ggn jag pratade med dom så behövde man ha lönekontot i banken, vilket jag inte har. Idag fick jag veta att så länge man för över minst 7000kr/mån till ett konto så kan man ta del av EB erbjudandet.
Jag har allt övrigt redan hos Skandia och fick dessutom lite rabatt så två flugor i en smäll.
 

AtleFlyg

Medlem
Om det är så att Skandiabanken inte prutar på sina boräntor (vilket de officiellt säger att de inte gör) så är det ju svindyrt att ha bolånen där mot de andra storbankerna där man kan pruta. Skiljer sig rejält mot mitt SEB lån t.ex och den skillnaden motiverar då inte några ynka tusen poäng
 

Magnus_K

Medlem
Om det är så att Skandiabanken inte prutar på sina boräntor (vilket de officiellt säger att de inte gör) så är det ju svindyrt att ha bolånen där mot de andra storbankerna där man kan pruta. Skiljer sig rejält mot mitt SEB lån t.ex och den skillnaden motiverar då inte några ynka tusen poäng
Finns ingel regel utan undantag.
Har rikligt med rabatt men sedan för mig personligen så funkar Skandia bra med försäkringar, tjänster osv.
Är en väldigt nöjd kund hos Skandia :)
 

palmen

Moderator
Om det är så att Skandiabanken inte prutar på sina boräntor (vilket de officiellt säger att de inte gör) så är det ju svindyrt att ha bolånen där mot de andra storbankerna där man kan pruta. Skiljer sig rejält mot mitt SEB lån t.ex och den skillnaden motiverar då inte några ynka tusen poäng
De har ändrat detta, du kan dock inte bara komma in och säga att du vill ha 0,5% lägre ränta.
De tittar på belåningsgrad, om du har sparkonto, månadsspar och massa annat. Har man detta så får man automatiskt avdrag på räntan. Själv har jag fått ner ränta ungefär 0,35% bara genom att ha allt mitt engagemang hos Skandia förutom hemförsäkring. Räckte med ett samtal på några minuter så sänkte de räntan.
 

AtleFlyg

Medlem
ta så får man automatiskt avdrag på räntan. Själv har jag fått ner ränta ungefär 0,35%

Från deras listränta eller deras lägsta räntenivå när man räknar i deras kalkylator... För det lägsta i kalkylatorn är mycket högre än min nuvarande ränta.

Hur är deras mobilbank/app?
 

Magnus_K

Medlem
Jag är nere på 1.20% ngt.
Mobilbanken och apparna är grymma!
Jag har haft Skandia i många år och har lönekonto hos SEB och måste säga att Skandia slår SEB med hästlängder.
Som sagt min personliga åsikt och det kan säkert skilja lika stora på andra hållet också om du frågar ngn annan.
 

palmen

Moderator
Från deras listränta eller deras lägsta räntenivå när man räknar i deras kalkylator... För det lägsta i kalkylatorn är mycket högre än min nuvarande ränta.

Hur är deras mobilbank/app?
Mobilbanken och apparna är grymma. Det här med bankdosa och liknande har aldrig behövts utan har alltid gått att sköta allt med mobilen senaste 10 åren för att komma åt banken. Skandiabanken har enligt mig varit marknadsledande på denna biten och de andra bankerna har inte varit i närheten av deras lösningar även om jag antar att deras internetbanker och tjänster fungerar bra nu.
Jag hade Nordea när jag fick min första lön för ca 20 år sedan, efter något år bytte jag till Skandiabanken och har aldrig haft en anledning att byta. Jag betalar gärna för en bra banktjänst där jag har allt på samma ställe utan en massa extradosor och koder och allt vad det kan vara. Har man större lån på lgh/villa och större sparande mm så finns det kanske andra banker där man har bättre rabatter och priser. Men för mig är inte priset allt, då hade man flygit med Norwegian och Ryanair betydligt mer frekvent än vad man nu gör.

Det är från listräntan det räknas, jag har inga stora lån och inga stora besparingar så min ränta går inte att få ner så mycket. Skulle jag byta till en annan bank har jag svårt att se att de skulle vilja ge mig något större avdrag just med tanke på att jag har väldigt lite lån på min bostad.

Det är väl bara att testa deras bank några månader och se själv. Mig veterligen är det väl gratis att skaffa konto där. Testa appen, betlaa någon räkning (som inte går att betala med betalo) osv... Om du tycker de är kassa och inte kan matcha de erbjudanden du får från din nuvarande bank är det väl bara att stänga kontot?
 

Resenären

Medlem
Skandiabanken har enligt mig varit marknadsledande på denna biten och de andra bankerna har inte varit i närheten av deras lösningar
Stämmer. De har blivit utsedda till bästa Internetbank flera gånger.
Jag har haft Skandiabanken i 20 år och minns när jag började hos dem, så hade de vid Norrmalmstorg en 'termometer'. som visade deras bankränta.
Nu finns den inte kvar, i så fall hade det varit nollgradigt länge...
Vill man göra aktie/fond-affärer är deras värdepappersdepå smidig att använda.
 
Toppen