Senaste nytt

Skandiabanken + EuroBonus

Haft mycket mer problem med SEB och att inte kunna betala räkningar på en dag eller två, ändrar inte min uppfattning.

Haft mycket mer problem med SEB och att inte kunna betala räkningar på en dag eller två, ändrar inte min uppfattning.
Som Skandiabanken-kund sedan födseln är man kanske ovan vid strul. Håller med, för övrigt superba. Ringa dom mitt i natten ståendes i Rio efter att bankomat har slukat ens kort - inga problem, "vilken bank vill du gå och ta ut pengar på med passet istället?" "vi fixar, lägg på nu så att det inte blir för dyrt samtal". Servicen är det inget fel på mao. Men man blir orolig när de inte löst grundläggande teknikproblem på över en månad.

• Gilla
Reactions: olo
Jag instämmer.
Älskar servicen och övrig interaktion med banken!
Angående tekniken så är det en gemensam nämnare för alla banker.
Nordea, SEB, Handelsbanken m.fl kör en IT-infrastruktur som inte alltid håller måttet.
Skandiabanken tog beslutet att byta och har i stort sett lyckats bra.
SEB körde sitt projekt i prutten efter att ha spenderat 1.5 miljard och inte fått det man eftersträvat.
Nordea och Handelsbanken köra massa där det i stort sett inte finns några resurser som kan dessa programmeringsspråk.
Att hitta en migrerigsväg från dessa system skulle ta ofantligt mycket tid och pengar.

Har svårt att tänka mig att dom skulle skriva en extern rapport om improvement.
Kanske göra att statement, ja men då blir det mambo jambo för att kunna slingra sig om ngt skulle gå snett efter det.
Att inte kunna betala räkningar är såklart inte optimalt men tror det kommer vara ett problem med varje bank.

Extern rapport lär det inte bli om det inte skulle vara så allvarligt att fi tillsätter en utredning med det som slutkrav. Och det tror jag knappast de nuvarande störningarna är ens i närheten av - det är väl ingen som förlorat pengar eller så i denna vända, utan bara att man i perioder inte kommit in?

Jämför tex de stora problemet för rbs för ett par år sedan för vad som krävs för en sådan..

Enligt: Få Eurobonus på din vardagsekonomi | Bli kund hos Skandia

Visa Bankkort 5 poäng/100 kr
Visa Betal- och kreditkort 10 poäng/100kr
Bolån (huvudlåntagare och minst 1 000 000 kr) 1 260 poäng/år
Privat pensionssparande (beräknat minimikapital totalt 100 000 kr i pensionsförsäkring eller IPS)
1 500 poäng/år
Långsiktigt sparande (beräknat minimikapital totalt 100 000 kr eller lägsta insättning totalt 1 000 kr/mån i privatägd kapitalförsäkring, Investeringssparkonto (ISK), Värdepappersdepå eller IPS) 1 740 poäng/år

Toppen