Senaste nytt

Skall jag signa ett Platinum?

M.K

Medlem
@EgOscar Man räknar inte längre hem det i min värld utan poängvärdet. Diningförmånen är såklart trevlig, men väljer själv t ex aldrig middag hos Brasserigruppen förutom vid två av dessa tillfällen när de valdes som leverantör. Lite mervärde för Mig, säkert mer för andra, men absolut trevligt.

Efter så lång tid med kortet känns det oavsett personligen ok att avvakta nedgradering en stund om något nytt roligt faktiskt dyker upp. T ex ett reseevent som tidigare år räknas ju inte hem, men kan vara väldigt trevligt. Jag hoppas nu detta blir en ok lifestyle produkt i Stockholm.
 

igelkotten

Medlem
@EgOscar Man räknar inte längre hem det i min värld utan poängvärdet. Diningförmånen är såklart trevlig, men väljer själv t ex aldrig middag hos Brasserigruppen förutom vid två av dessa tillfällen när de valdes som leverantör. Lite mervärde för Mig, säkert mer för andra, men absolut trevligt.

Efter så lång tid med kortet känns det oavsett personligen ok att avvakta nedgradering en stund om något nytt roligt faktiskt dyker upp. T ex ett reseevent som tidigare år räknas ju inte hem, men kan vara väldigt trevligt. Jag hoppas nu detta blir en ok lifestyle produkt i Stockholm.

Krediteringsförmånen gäller ju på rätt många fler ställen än bara Brasseriegruppen. För mig åtminstone massa restauranger globalt jag varit sugen på att testa.
 

M.K

Medlem
@igelkotten Absolut så, detta var exempel från två tidigare kampanjer med denna restaurang grupp. Jag menar mest att Plat inte nödvändigtvis behöver kunna räknas hem för att behållas, betalar gärna en premiumavgift om det blir ett trevligt klubbkort.

Detta är något annat än kreditkort med reserelaterade points där vi på BC ofta på ett bra sätt räknar fram optimala värden de ger tillbaka genom spend.
 
Last edited:
@igelkotten Absolut så, detta var exempel från två tidigare kampanjer med denna restaurang grupp. Jag menar mest att Plat inte nödvändigtvis behöver kunna räknas hem för att behållas, betalar gärna en premiumavgift om det blir ett trevligt klubbkort.

Detta är något annat än kreditkort med reserelaterade points där vi på BC ofta på ett bra sätt räknar fram optimala värden de ger tillbaka genom spend.

Har det ryktats något, eller gissar du att det ev kan bli bättre då de gjorde en så pass kraftig devalvering av poäng?

Jag är rätt säker på att jag hade nyttjat hela Dining by AMEX och jag kommer spara ett par tusen på hyrbilsförsäkringen.
Det går väl jämnt upp, övriga perks blir bonus.

Förstår att många är irriterade, det är en rejäl poängslakt.
 

henrik l

Medlem
Eftersom jag bor mellan Stockholm och Göteborg, samt kämpar för hela tiden förnya mitt guldkort på British Airways, så funderar jag på att göra mig av med kortet nästa år, pga av poängslakten. Visserligen var jag tvungen att flyga fram och tillbaka till Sicilien ett par gånger i somras och det var inte inom One World. Jämfört med om jag hade haft guldkort var väl enda pearksen att jag hade fast track i Palermo och Rom. Loungen hade jag väl likväl haft med guldkortet. I övrigt håller jag med om ovanstående kommentarer. Om det sedan är värt det handlar väl om tre saker: resemönster, resemönster, och resemönster:D
 

EgOscar

Medlem
@igelkotten Plat inte nödvändigtvis behöver kunna räknas hem för att behållas, betalar gärna en premiumavgift om det blir ett trevligt klubbkort..

Jag håller med, jag behåller även jag ytterligare en eller några månader och ser. Men om någon, såsom trådstartaren gjorde, frågar om det är värt just nu att skaffa nytt, så är jag tveksam; Man får för få trevliga saker tillbaks. . Bättre att välja exakt de restauranger man vill besöka istället för att begränsa sig till AMEX lista.
 
Jag signade ett Platinum, men främst pga det blir en hel del resande mellan nu och maj nästa år.

Väl i maj får jag utvärdera läget, se om fler perks kommer med tiden.

Känslan är att de bör spetsa till budet lite.
 
Toppen