Diskussionen kan ju lika gärna omfatta mycket långa personer som kanske har svårt med benutrymmet. Fråga en incheckningsagent hur många gånger de hört passagerare fråga efter uppgraderingar pga knäskador för att få mer benutrymme. Det kan säkert vara jobbigt att flyga mycket om man är rejält lång men i slutänden får man vad man betalat för. Hur mycket benutrymme som ingår i biljettpriset går enkelt att leta fram på internet och innebär det ett problem får man hantera det. Det är lite väl hårt mot flygbolaget att sedan dyka upp på flygplatsen och säga att man inte får plats i stolen och tvinga flygbolaget lösa detta.
Ja alltså jag ryms mellan armstöden i alla flygplanstyper jag åkt med hittills, dock är bältet för kort i t.ex. CRJ-700 och CRJ-900.
Jag håller dock med om att man ska få betala två biljetter om man är SÅ stor att man måste fälla upp armstödet och sitta på sätet brevid också.
Den här diskussionen handlade nog snarare om 180 kilo stora amerikanare, finns ingen anledning att du ska känna dig träffad.Ja alltså jag ryms mellan armstöden i alla flygplanstyper jag åkt med hittills, dock är bältet för kort i t.ex. CRJ-700 och CRJ-900.
SAS har satt upp denna policy för passagerare som inte ska sitta vid en nödutgång.När det gäller nödutgångar verkar det vara lite olika policys.
Men i torsdags när jag flög med lufthansa MUC-LUX med ett CRJ-700 så fick jag inte sitta där, jag var för stor.
Så, hur drar man gränsen? Ska jag helt sonika öppna nödutgången och visa att jag inte har några problem att komma ut om något skulle hända? Har aldrig upplevt detta tidigare.
Har en lagom rund vän, som ibland blir godkänd för nödutgång, ibland inte. Han behöver ibland, precis som du, fått en bältesförlängare på vissa flyg, och det är denna bältesförlängare som nekar honom nödutgångssätet, då det är en säkerhetsrisk om folk skulle trassla sig in i den vid en nödutrymning.Ja alltså jag ryms mellan armstöden i alla flygplanstyper jag åkt med hittills, dock är bältet för kort i t.ex. CRJ-700 och CRJ-900.
Jag håller dock med om att man ska få betala två biljetter om man är SÅ stor att man måste fälla upp armstödet och sitta på sätet brevid också.
Southwest verkar riktigt duktiga på att se till att stora människor betalar ett extra säte.