Som överviktig undrar jag hur man drar gränsen. Vissa av er har träffat mig på BC eventet på Grand Hotel så ni vet ju min size.
T.ex. har jag ALDRIG haft problem med att sitta vid nödutgång över vingarna. Kan garantera att jag skulle komma ut genom de öppningarna. Men i torsdags när jag flög med lufthansa MUC-LUX med ett CRJ-700 så fick jag inte sitta där, jag var för stor.
Så, hur drar man gränsen? Ska jag helt sonika öppna nödutgången och visa att jag inte har några problem att komma ut om något skulle hända? Har aldrig upplevt detta tidigare.
Vad är sedan nästa steg? Ska de neka folk att stiga ombord om de har dålig personlig hygien och luktar svett? Rökare och snusare ska tvingas duscha och använda munskölj innan de får stiga ombord?
Jag har själv många gånger fått sitta brevid normalstora folk som genast tagit båda armstöden på deras mittenstol i anspråk och satt armbågen i sidan på mig.
Ska vi kräva att stora individer köper dubbla biljetter i kollektivtrafiken också? Kanske betala lite mer fordonsskatt då deras fordon onekligen väger mer med dem som passagerare/förare och vikt är en faktor för att räkna ut fordonsskatt?
Vi är alla olika, celebrate diversity, solidaritet osv.