Senaste nytt

SK909 3 april inställd

Finns ju *A Swiss LX1271 CPH-ZRH 1445-1635 därefter LX18 ZRH-EWR 1720-2010 finns plats i C.
 
SAS egna regler vid inställt flyg eller försening.


SAS skrev:
Cancellations and delays - Standard Procedures

Following guidelines must always be followed in irregularity situations, unless other information is published on the Traffic News page.

Cancellations can be divided into two groups
  • Cancellations caused by extra ordinary circumstances
  • Cancellations not caused by extra ordinary circumstances

Cancellations caused by extra ordinary circumstances unable to foresee
  • Bad weather
  • Strikes
  • Technical reasons
  • Political instability
  • Security risks
  • Air Traffic Management decisions

Passengers who are facing a cancellation caused by extra ordinary circumstances are entitled to the following assistance:
  • Care - meals and refreshments, hotel accommodation for one or more nights if necessary, transport to/from airport and hotel, two phone calls, telex, e-mails or faxes
  • Rebooking to other SK-flight or return to first point of departure
  • Refund
Note: Care only apply for SK operated flights and SK wet lease flights.

Cancellations not caused by extra ordinary circumstances planned in advance

If a flight is cancelled in advance, or affected by a schedule change, this is to be considered as "not caused by extra ordinary circumstances".
These types of cancellations or changes, must always be taken care of at least 14 days before scheduled departure.

Passengers holding reservations, affected by cancellation or schedule change in advance, are entitled to the following assistance:
  • Rebooking to other SK flights within ticket validity, if given alternative is not acceptable
  • Refund

Delays at airport

Passengers facing delays more than two hours are entitled to care.
The passengers shall be offered care - meals and refreshments, hotel accommodation for one or more nights if necessary, transport to/from airport and hotel, two phone calls, telex, e-mails or faxes when applicable.

Delays more than 3 hours on arrival time

EU compensation may be paid out if delay is not caused by extraordinary circumstances when arriving later than 3 hours after schedule time.

Delays more than 5 hours on departure time

If a flight is delayed more than 5 hours the passengers have the right to reimburse the ticket within 7 days, rebooking to other SK-flight or return to the first point of departure.
 
Alternativ är AF vid 13, alt. SK till CDG 12:45 och vidare.
BA 14:05 med en mäng alternativ vidare från LHR.
KL 14:35 till Amsterdam och vidare.
SK 14:50 till FRA och vidare med AC via Toronto. Fördel att det är *A.
SK 15:00 till LHR och vidare med BA.
BA 16:35 till LHR och vidare.
 
Man ska nog ha med sig en kopia av EU261/2004 och slå den hårt i huvudet på SAS då deras internweb säger saker som totalt motsäger lagen.
 
Som nästan alla andra försöker de fuska med tekniska problem. Tekniska problem är i princip aldrig undantagna från EU261/2004...
 
SAS egna regler vid inställt flyg eller försening.

Cancellations and delays - Standard Procedures
Following guidelines must always be followed in irregularity situations, unless other information is published on the Traffic News page.
Cancellations
Rebooking to other SK-flight or return to first point of departure
Note: Care only apply for SK operated flights and SK wet lease flights.
Cancellations
Rebooking to other SK flights within ticket validity, if given alternative is not acceptable

Delays more than 3 hours on arrival time
EU compensation may be paid out if delay is not caused by extraordinary circumstances when arriving later than 3 hours after schedule time.
Jämför man dessa uppgifter med SAS egna Conditions of Carriage samt EU 261/2004 finns det en diskrepans. Har SAS ett hemligt förhållningssätt som är mer restriktivt än deras öppna villkor och EU-lagstiftningen?
Dels skriver de själva att man kan ombokas till annat bolag (enlig SAS CoC), dels är ersättningen från 2h försening vid korta resor (261/2004).

Conditions of Carriage - SAS
EU förordning - SAS
Ersättning vid inställt flyg - Konsumentverket
EUR-Lex - 32004R0261 - SV
 
En uppdatering, fick hjälp på flygplatsen av trevlig personal i biljettexpeditionen, första budet var AirCanade over Frankfurt-Toronto men efter lite letande kom det plötsligt fram platser på SK901 senare idag, känns verkligen bra.

Dock blir vi ju >4h försenade så det blir intressant om man kan claima sina 600€ efter hemkomst, antar att det är bäst att vänta med detta?
 
Toppen