Senaste nytt

SK909 3 april inställd

Allmänna Transportvillkor - SAS
9.2.1.2 så snart som möjligt eller vid en senare tidpunkt som passar dig omdirigera dig till det resmål som anges på din biljett under jämförbara transportförhållanden med våra egna flygningar eller, efter vad vi finner lämpligt, med hjälp av en annan transportörs flygningar, eller på annat överenskommet transportsätt utan extra avgift; eller
SAS själva har den möjligheten i sina villkor
 
Avslutat med kundtjänst, de menar att de inte kan boka annat bolag, bara flygplatsen kan detta.

Får väl packa och ge oss över till Kastrup på vinst och förlust, stressigt och trist.

Tack för hjälp med förslag på rutter, tar gärna emot och läser när jag diskuterar med personal på Kastrup om ett tag..
 
Ni har rätt till kontant ersättning även om ni bokas om så att ni kommer fram inom 4 timmar från den ordinarie ankomsttiden. Det enda som ändras i det läget är att ersättningsbeloppet halveras till 300€/pers.

Tekniskt fel fritar sällan flygbolagen från att behöva betala ut kontant ersättning. Däremot brukar flygbolagen försöka lura passagerarna att tro annat. Man kan alltså behöva bråka lite med flygbolaget innan de ger efter och faktiskt betalar ut det belopp du har lagstadgad rätt till.

Att din resa är en awardresa är i sammanhanget helt irrelevant. Du har exakt samma rättigheter som en betalande resenär både vad gäller ombokning och ersättning.

Lycka till med ombokningen och hoppas att du kommer iväg idag!

Ps. Ett extra litet plåster på såren vid inställda awardflygningar brukar vara att ombokning ofta sker till bokningsklasser som ger poäng! Så glöm inte att registrera ditt EB eller vilket program du nu samlar poäng på.
 
Toppen