Senaste nytt

SK903 via Köpenhamn 31/5-2014

Alx

Medlem
Alx Alla kanske inte är lika duktig som du. Att ge tips skadar ingen. ;)

Det handlar inte om att vara duktig. Att ge tips i en så här pass enkel sak är snarare att ge tips på hur man kan skriva och vad man bör hänvisa till. Handfast och det kostar bara ett "tack för hjälpen"! Tittar man runt lite här på BC.se så finns det dessutom ett enormt utbud av förslag på skrivningar.

Däremot skadar det ju inte att uppmärksamma mindre medvetna resenärer på deras rättigheter. De som stod runt om mig igår och var irriterade lugnade ner sig lite när jag själv uppmärksammade de på att de hade rätt till ersättning. Eftersom det drog ut ordentligt på tiden så hade vi gott om tid att diskutera EC-261/2004. Jag hoppas att så många som möjligt från flighten skickar in krav. Den här gången förtjänar SAS att det kostar de skjortan.
 

Bridgeman

Medlem
Jag håller med dig i det du skriver. Att de som vet kan dela med sig som du nu gjorde på er resa. Det uppskattas av de som ej är medvetna. Det fortsätter vi med.;)
 

Alx

Medlem
Jag skickade idag in en begäran till Customer Care om ersättning för gårdagens försening. Jag fick direkt ett autosvar om att förväntad svarstid är 4-5 veckor. Sist jag skickade in ett klagomål var det 8-9 veckors väntetid. Så visst är 4-5 veckor bättre än tidigare, men det är verkligen inte OK med så långa väntetider. Att få svaret att det tar en halv evighet innan SAS ens behagas att svara på t.ex. klagomål gör ju knappast att kunder återkommer.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag skickade idag in en begäran till Customer Care om ersättning för gårdagens försening. Jag fick direkt ett autosvar om att förväntad svarstid är 4-5 veckor. Sist jag skickade in ett klagomål var det 8-9 veckors väntetid. Så visst är 4-5 veckor bättre än tidigare, men det är verkligen inte OK med så långa väntetider. Att få svaret att det tar en halv evighet innan SAS ens behagas att svara på t.ex. klagomål gör ju knappast att kunder återkommer.

Bättre få automail om 4-5 veckor och sedan få svar efter någon dag, än tvärtom? Jag har fått svar inom några timmar/dagar oavsett vad jag mailat in om senaste tiden.
 

Alx

Medlem
Bättre få automail om 4-5 veckor och sedan få svar efter någon dag, än tvärtom? Jag har fått svar inom några timmar/dagar oavsett vad jag mailat in om senaste tiden.

Visst är det så. Men att ens någonsin tillåta sig själva att ha så långa svarstider är under all kritik. Sist sa autosvaret som sagt 8-9 veckor. Det har idag gått 10 veckor och jag väntar fortfarande på det svaret...

Men visst, om de svarar inom några dagar så är det ju helt OK. Men varför de skulle skriva 4-5 veckor och svara inom några dagar förstår jag inte alls? De vet ju på ett ungefär hur långa svarstider de har. Därav att de skriver en förväntad svarstid.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan inte låta bli att undra hur många klagomål får man in varje dag, om det tar 10 veckor att svara... Gör man så mycket fel eller struntar man helt enkelt i klagomålen?
 
Jag kan inte låta bli att undra hur många klagomål får man in varje dag, om det tar 10 veckor att svara... Gör man så mycket fel eller struntar man helt enkelt i klagomålen?

Den insyn jag fått i SAS Customer Relations kommer från en fd anställd som inte längre jobbar där men som var med och byggde upp tjänsten från grunden efter en period med problem med långa svarstider osv. Det är många faktorer inblandade och många klagomål - i vissa fall helt galna grejer som vi på BusinessClass skulle skratta gott åt. Hörde en historia om ett par som klagade på att dom blivit uppgraderade... :D

@Jacob kanske skulle få jobba en dag på SAS Customer Relations för ett "bakom ridåerna" reportage?
 
Toppen