Martin Andersson
Medlem
[QUOTE="fcx, post: 333887, member: 2343"
Det är vanskligt att kalla SAS Plus för en "premiumprodukt", när det egentligen bara är en flexibel ekonomibiljett (med loungetillgång). När man väl är ombord så är alla konkurrenternas C-klass mycket bättre. Detta vet givetvis SAS, och de utgår från att 90% av resenärerna hellre vill ha direktflyg på bra tider än bekvämlighet ombord och tre timmars transfer i Frankfurt.
Vi är tillbaka där de här diskussionerna brukar ta slut, vi nordbor som är intresserade av komfort ombord är en alldeles för liten kundgrupp för att SAS ska bry sig. Om vi går över till LH eller BA bryr de sig inte om (kanske snarare tvärtom?).[/QUOTE]
Jag förstår hur du tänker, men inte heller SAS briljerar ju direkt med direktflyg från Sverige, förutom möjligen från ARN. Men man bokar en del med SAS ändå, och enda anledningen, som jag ser det, är Eurobonusprogrammet där det är hyfsat enkelt att nå guldnivå via segment.
Det är vanskligt att kalla SAS Plus för en "premiumprodukt", när det egentligen bara är en flexibel ekonomibiljett (med loungetillgång). När man väl är ombord så är alla konkurrenternas C-klass mycket bättre. Detta vet givetvis SAS, och de utgår från att 90% av resenärerna hellre vill ha direktflyg på bra tider än bekvämlighet ombord och tre timmars transfer i Frankfurt.
Vi är tillbaka där de här diskussionerna brukar ta slut, vi nordbor som är intresserade av komfort ombord är en alldeles för liten kundgrupp för att SAS ska bry sig. Om vi går över till LH eller BA bryr de sig inte om (kanske snarare tvärtom?).[/QUOTE]
Jag förstår hur du tänker, men inte heller SAS briljerar ju direkt med direktflyg från Sverige, förutom möjligen från ARN. Men man bokar en del med SAS ändå, och enda anledningen, som jag ser det, är Eurobonusprogrammet där det är hyfsat enkelt att nå guldnivå via segment.