Senaste nytt

SK 567 - noll i plus

[QUOTE="fcx, post: 333887, member: 2343"

Det är vanskligt att kalla SAS Plus för en "premiumprodukt", när det egentligen bara är en flexibel ekonomibiljett (med loungetillgång). När man väl är ombord så är alla konkurrenternas C-klass mycket bättre. Detta vet givetvis SAS, och de utgår från att 90% av resenärerna hellre vill ha direktflyg på bra tider än bekvämlighet ombord och tre timmars transfer i Frankfurt.

Vi är tillbaka där de här diskussionerna brukar ta slut, vi nordbor som är intresserade av komfort ombord är en alldeles för liten kundgrupp för att SAS ska bry sig. Om vi går över till LH eller BA bryr de sig inte om (kanske snarare tvärtom?).[/QUOTE]

Jag förstår hur du tänker, men inte heller SAS briljerar ju direkt med direktflyg från Sverige, förutom möjligen från ARN. Men man bokar en del med SAS ändå, och enda anledningen, som jag ser det, är Eurobonusprogrammet där det är hyfsat enkelt att nå guldnivå via segment.

Sukk, ja alt er bare "brandtal"... Også kommer det fram at egentlig så snakker man bare rundt hverandre, og er enige innerst inne, men motivasjonen virker nok en gang å bare være ute etter å kunne bruke kortene "vi som kjøper fullprisbilletter" / "alt er bare brandtal pro SAS" så man kan forkaste det jeg sier.... Trasig at det blir sånn, særlig når man faktisk ikke er uenige, men skaper en diskusjon av "ingen ting". Jeg har hele tiden bare nevnt den enkle årsak at en tom plus-kabin kan være forårsaket av en enkel korrelans mellom sesong og reisemønster. Og resultatet er dette... absurde... spetakkelet. I don't get why, og nå gidder jeg ikke bruke mer tid på det :p

Sukk, ja alt er bare "brandtal"... Også kommer det fram at egentlig så snakker man bare rundt hverandre, og er enige innerst inne, men motivasjonen virker nok en gang å bare være ute etter å kunne bruke kortene "vi som kjøper fullprisbilletter" / "alt er bare brandtal pro SAS" så man kan forkaste det jeg sier.... Trasig at det blir sånn, særlig når man faktisk ikke er uenige, men skaper en diskusjon av "ingen ting". Jeg har hele tiden bare nevnt den enkle årsak at en tom plus-kabin kan være forårsaket av en enkel korrelans mellom sesong og reisemønster. Og resultatet er dette... absurde... spetakkelet. I don't get why, og nå gidder jeg ikke bruke mer tid på det :p
Skulle du inte ta fram en billig resa till mig från CPH alt. förklara varför det kostar mig 5927 SEK att flyga i Plus till Hamburg kommande helg först? Och hur var det med Paris från Köpenhamn? Det är inte svårare än att du faktiskt har fel i sak och i fakta, det skadar inte att erkänna det någon gång.

Hur som helst, med sådana priser är det lätt att förklara varför @Johan Hbg fick uppleva en helt tom Pluskabin på en linje där SAS borde kunna locka Plusresenärer. Kan inte tänka mig att särskilt många är beredda att betala hutlösa summor för en tveksam produkt.

Skulle du inte ta fram en billig resa till mig från CPH alt. förklara varför det kostar mig 5927 SEK att flyga i Plus till Hamburg kommande helg först? Och hur var det med Paris från Köpenhamn? Det är inte svårare än att du faktiskt har fel i sak och i fakta, det skadar inte att erkänna det någon gång.

Jeg har vært på reise fram til i kveld 21:00 (men WiFi ombord hos SAS er en fin ting!), og prioriterer nå å ha en kveld med min samboer før han reiser bort igjen framfor å pedantisk kverulere med mennesker på internett ;) (Selv om jeg akkurat nå kjører noen scripts til arbeid i morgen).

Jeg har vært på reise fram til i kveld 21:00 (men WiFi ombord hos SAS er en fin ting!), og prioriterer nå å ha en kveld med min samboer før han reiser bort igjen framfor å pedantisk kverulere med mennesker på internett ;) (Selv om jeg akkurat nå kjører noen scripts til arbeid i morgen).
Då ser jag fram emot att imorgon njuta av korrekt fakta från din sida och flera toppenförslag på MR i Plus ex-CPH kommande helg! Och ligg för guds skulle inte sömnlös och grubbla på SAS Plus-prissättning, det har jag gjort i månader.

Som rookie här på forumet och söm oerfaren plus/business resande, så måste jag säga att folk köper inte plus på kort distans, då det inte är värd pengarna. Simple as that.

När jag som oerfaren inte tycker det, vad tycker de som resar ofta!?

Vist, till osl-cph mitt i snö kaoset innan påsk var fast track guld värd. Det gjorde att vi han med loungen att äta frukost/lunch. (jag hade redan rest från göteborg på morgonen med buss) Men snopet att man inte fick champagne, som start på resan!!

Hem, cph-osl: Då vi redan rest från nrt-cph, så kändes det trångt, en servering, dyrt. Kunde spenderat pengarna på något annat. Även min dotter som är smal som en sticka kommenterade att här var det trångt!! Många var plus/guld etc så halva kabinen hade priority på sin väska, så inte kom den snabbt hellre.

För min del så kunde mer värdet vara:
- fri servering av snack och dryck från menyn.(jmf tråden om vad som egentligen ingår i detta) Både lång och short.
- utbudet av snack och dryck. För oss som Resar på semester, är champagne det lilla extra.
- leksak till barnen.
- större utval av filmer, entertainment.

Alltid undrat.. om man nu sitter i Go och det är tomt i plus, kan man inte sätta sig i nån plusstol då? Märker dom det ens?

Alltid undrat.. om man nu sitter i Go och det är tomt i plus, kan man inte sätta sig i nån plusstol då? Märker dom det ens?
Ja, det har många vittnat om jag själv sett. Folk har blivit tillsagda att gå tillbaka. Det händer säkert att ingen bryr sig också men det blir ju bra mkt mer tydligt när hela kabinen är tom...

Toppen