Senaste nytt

Skåne Aviation startar ny linje från Bromma

Gäsp. Ska dom kunna konkurrera med SAS priser om man bokar med lite framförhållning så lär det inte hålla så länge

Konkurrens är bra så jag välkomnar satsningen. Sedan SAS blivit ensamma på sträckan Malmö/Sturup - Stockholm har det blivit klart sämre med förbindelserna. Någon som kikat på SAS tidtabell för sträckan i sommar?

29 juni - 12 juli flyger SAS bara på lördagar och söndagar. D.v.s. inte ett enda flyg på vardagar.

13 juli - 9 augusti är det ett flyg per dag, en ATR.

Billigaste biljetten t.o.r. första helgen i juli går idag på över 7 000 kr. Billigaste t.o.r. överhuvudtaget i juli går idag på över 4 000 kr. Så kan ett flygbolag som är ensamma göra. Ska bli intressant att se om SAS justerar den tidtabellen (och priserna) när Skåne Aviation börjar köra.

Trist att läsa att pessimistiska kommentarer,

Jag tycker det är grymt kul att någon satsar i flyg-Sverige i dessa tider.
Framförallt när man gör det med ett vettigt flygplan, vettig tidtabell och med service ombord! (Gratis frukost)

Jag kommer definitivt åka!

Nu startar Skåne Aviation, uppbackade av 2 lokala finansprofiler, trafik från Bromma. Tanken är att flyga 8 turer per dag med en Saab 2000. Om jag läser rätt så verkar målgruppen tågresenärer

Låst artikel i DI
Är det samma SAAB 2000 maskiner som flög redan på Golden Air's tid? Börjar inte de närma sig 100 år vid det här laget?

Är det samma SAAB 2000 maskiner som flög redan på Golden Air's tid? Börjar inte de närma sig 100 år vid det här laget?
Medelålder 30 år
Trevligt med "seatblock" på ena sidan , känns inte lika trångt som på Crj 900 , Embraer

Attachments

• images (19).jpeg
    images (19).jpeg
    20,3 KB · Visningar: 19
Biljetterna ligger ute på hemsidan. Prisläget är ungefär 1900 kronor enkel för morgon/kväll och 700 kronor enkel mitt på dagen, sen kväll, och helger.

Konkurrens är bra så jag välkomnar satsningen. Sedan SAS blivit ensamma på sträckan Malmö/Sturup - Stockholm har det blivit klart sämre med förbindelserna. Någon som kikat på SAS tidtabell för sträckan i sommar?

29 juni - 12 juli flyger SAS bara på lördagar och söndagar. D.v.s. inte ett enda flyg på vardagar.

13 juli - 9 augusti är det ett flyg per dag, en ATR.

Billigaste biljetten t.o.r. första helgen i juli går idag på över 7 000 kr. Billigaste t.o.r. överhuvudtaget i juli går idag på över 4 000 kr. Så kan ett flygbolag som är ensamma göra. Ska bli intressant att se om SAS justerar den tidtabellen (och priserna) när Skåne Aviation börjar köra.
Jag tog en titt istället i maj när jag behöver åka åt andra hållet. Skåne aviation flyger inte alls på lördagar, och sista flyget på söndag går 1645. Sas har iallafall 2 flyg om dagen i varje riktning,med crj. Samma begränsningar under sommaren förutom att söndags flyg går lite senare. Så det beror helt på när och vart man vill.

Däremot verkar de konsekvent vara billigare.

Konkurrens är bra. Kan de få sas att sänka priserna är det win/win - billigare avgångar från Arlanda och med jet!

Toppen