Senaste nytt

Skänk poängslattar!

Rickard_O

Medlem
Jag hade för mig att en liknande tråd redan existerade där det listades olika frequent flyer program där man kan skänka poäng till välgörenhet som ändå är på väg att gå ut.
Rätt säker på att jag sett detta i forumet någonstans, men kunde inte hitta när jag söker!

Om det inte existerar så tänkte jag att vi kan lista och påminna varandra om program och var man kan skänka sina poängslattar som ändå hade gått till spillo!

För mig är SJ Prio ett sådant program där jag brukar skänka poäng som är på väg att gå ut varje år i princip då jag sällan lyckas få ihop några större mängder.
Tidigare har det blivit till Mind, men i år fick det bli till Friends då jag har en viss koppling till dom via min 'avatar' som några kanske förstår.

1671152993122.png


Fyll på och påminn varandra vad vi kan skänka för sorts poäng, bättre dom kommer till nytta än att dom går till spillo!
Jag själv har rätt dålig koll då jag inte är speciellt aktiv i så många program, mest SAS man maxar, men jag vet att kunskapen kring annat finns där ute.
 

mha321

Medlem
På tal om poängslattar: Jag har 256 Norewgian Rewards som går ut vid årsskiftet, och det lär jag inte flyga upp. Är det mot förmodan någon som ska boka Norwegian så PMa gärna, så kan ni använda dessa poäng (om det går). De går väl inte att skänka någonstans till någon charity?
Bumpar den här gamla med en fråga -- det finns fortfarande inget sätt att skäna Norwegian cashpoints till välgörenhet vad jag kan se? Någon som känner till något loophole?
 

gdaily

Medlem
Bumpar den här gamla med en fråga -- det finns fortfarande inget sätt att skäna Norwegian cashpoints till välgörenhet vad jag kan se? Någon som känner till något loophole?
Bra bumpat!

Nä, men de går numera att konvertera till cash (om du har deras kreditkort) och så kan man ju betala in några småpengar själv till valfri välgörenhetsorganisation om m an tycker det vore bra
 

mha321

Medlem
Bra bumpat!

Nä, men de går numera att konvertera till cash (om du har deras kreditkort) och så kan man ju betala in några småpengar själv till valfri välgörenhetsorganisation om m an tycker det vore bra
Alltid något, om man nu hade det :) jag gissar att det bara går att skicka till sitt eget och inte till nogon annans kort?
 

gdaily

Medlem
Bra påminnt!

Min fru hade visst 850 poäng som hon aldrig kommer använda hos BRA, och de gick att skicka (i två omgångar) till Min Stora Dag.
Försökte också skänka 1500 poäng på Radisson till välgörenhet, men där var minsta belopp 3000 poäng. Det är lite tarvligt faktiskt när bolagen sätter minimigränser vad som kan skickas.
 
Toppen