Senaste nytt

Skänk poängslattar!

gdaily

Medlem
På tal om poängslattar: Jag har 256 Norewgian Rewards som går ut vid årsskiftet, och det lär jag inte flyga upp. Är det mot förmodan någon som ska boka Norwegian så PMa gärna, så kan ni använda dessa poäng (om det går). De går väl inte att skänka någonstans till någon charity?
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

Gew

Ny medlem
Shit, jag visste inte ens att SJ-poäng kunde brinna inne, man undrar ju hur mycket man förlorat över de gångna åren. Jösses. Var bara nåt år sen (då jag började använda appen för bokningar) som jag började ha koll på mina poäng och det faktum att jag kunde köpa resor med dem.
 

Delayed

Medlem
+1. Hade en del poäng som går ut om 3 dagar.
Jag med! Hade svårt att hitta var man skänkte men söker man på "min stora dag" hittar man rätt ganska enkelt!

Lite OT men när jag loggade in angav jag användare och lösenord. Siten visade då ett "maskerat" mobilnummer och frågade om det fortfarande stämde. Nu gjorde det det och en engångskod skickades. Hade jag kunnat ange ett nytt nummer och vad fyller då "säkerhetskoden" för funktion om man i samband med inloggning kan välja vart den ska skickas? o_O Om man inte kan välja ett nytt nummer, varför frågar då siten ens om det befintliga stämmer?
 
Jag med! Hade svårt att hitta var man skänkte men söker man på "min stora dag" hittar man rätt ganska enkelt!

Lite OT men när jag loggade in angav jag användare och lösenord. Siten visade då ett "maskerat" mobilnummer och frågade om det fortfarande stämde. Nu gjorde det det och en engångskod skickades. Hade jag kunnat ange ett nytt nummer och vad fyller då "säkerhetskoden" för funktion om man i samband med inloggning kan välja vart den ska skickas? o_O Om man inte kan välja ett nytt nummer, varför frågar då siten ens om det befintliga stämmer?

Du kan inte välja ett annat nummer där när du försöker logga in.
Jag antar att dom visar ett maskerat nummer för att du enklare ska veta vilket nummer SMS:et kommer skickas till om du t.ex. har flera nummer och så är det såklart av säkerhets anledning som dom inte visar hela numret
 

Syversen

Medlem
Det är ju rimligt men vad hade då hänt om jag sagt att numret var felaktigt?

Jag pratade med kundtjänst för någon vecka sedan då jag under några veckor haft ett tiotal inloggningsförsök på mitt konto som gjort att jag fått SMS med inloggningskod. Hade man på något sätt kunnat ta sig runt SMS-delen antar jag att de som försökt komma in på mitt konto hade lyckats med det och killen på kundtjänst tyckte inte jag skulle oroa mig.

"Min stora dag" fick just alla mina poäng dock, så nu får man hacka mitt konto bäst man vill :)
 

Delayed

Medlem
Hade man på något sätt kunnat ta sig runt SMS-delen antar jag att de som försökt komma in på mitt konto hade lyckats med det och killen på kundtjänst tyckte inte jag skulle oroa mig.
Nej det vore ju mer än lovligt korkat om man bara kunde ändra nummer. Samtidigt har man sett en del korkade lösningar... Även mitt konto på SJ är tomt nu så hacka på! :p
 
Toppen