Senaste nytt

SJ ställer in tågtrafik över Öresundsbron

Agö

Medlem
Tack för snabbt och tydligt svar :)
Lite paradoxalt är att jag under den senaste veckan inte haft ett enda försenat tåg. Sannolikt beroende på det stopp som görs på Kastrup samt endast tre avgångar per timme.

Summa summarum: det flyter på bra.
 
  • Gilla
Reactions: olo

olo

Medlem
Har läst tråden men skulle önska ett förtydligande. Tidigare tog resan ca 20 minuter om jag reste från Malmö C till Kastrup hur lång tid tar det nu? Är det smidigare åt andra hålet, dvs Kastrup-Malmö?
När jag åkte Kastrup-Malmö avgick tåget på tid. Eftersom det utgår därifrån så kanske det inte är så konstigt, men jag var van vid en viss försening.
Det verkar struligare för de som byter tåg och många av de sprang, men som avresande från Kastrup var det överkomligt.
 

Agö

Medlem
När jag åkte Kastrup-Malmö avgick tåget på tid. Eftersom det utgår därifrån så kanske det inte är så konstigt, men jag var van vid en viss försening.
Det verkar struligare för de som byter tåg och många av de sprang, men som avresande från Kastrup var det överkomligt.
Jag upplever det inte som struligt överhuvudtaget. Jag skulle också förstås föredra direkttåg men än så länge flyter detta på bra.
 
  • Gilla
Reactions: olo

nilsson

Medlem
Jag åkte just DSB från Kastrups flygplats till Malmö C. Först fick man visa id, sedan fick man en påse med chokladmuffin och smoothie, sedan fick man åka tåg till gränsen där en polis tittade på id igen, och sedan fick man åka vidre till Malmö C och kliva av. Utöver överraskningspåse så fann jag det intressant att ingen ville se på biljetten. Det var också intressant att någon började skälla ut polisen (på skånska) för att han ville se på id en andra gång. Hans huvudargument var att ingen kontrollerade id när man åkte ut ur Sverige. Polisen var uppenbarligen tränad i de-eskalering, för han tog inte till den uppenbara "ingen har något emot att du lämnar landet".
 
Toppen