Senaste nytt

SJ slutar med ombokningsbara biljetter - Nytt bokningssystem

Hachans

Medlem
Har tillgång till minst ett företagsavtal med SJ med ombokningsbara biljetter som ett avtalsvillkor, så frågan är hur SJ ska kunna leva upp till det nu då?

De gör dem återbetalningsbara bara. För ett företag borde det ha liten till ingen betydelse om du får ett ombokningsvärde att använda eller tillbaka rena pengar för att köpa ny biljett. Du har ju redan innan fått betala mellanskillnaden på din ombokningsbara biljett.

Eller är det någon annan praktisk skillnad som jag inte känner till?
 

intuition

Medlem
Det är rätt mycket som inte går med dagens system...
Byta sittplats, Byta avgång om tåget avgått från första stationen, boka poängresa med barn, lägga till eller ändra matbeställning efter köpet, uppgradera resa,
Man hoppas att det blir några förbättringar för kund men ofta görs system byten av andra skäl. Vi får väl se om det blir bättre eller bara annorlunda
 

Anders5

Medlem
Det är rätt mycket som inte går med dagens system...
Byta sittplats, Byta avgång om tåget avgått från första stationen, boka poängresa med barn, lägga till eller ändra matbeställning efter köpet, uppgradera resa,
Man hoppas att det blir några förbättringar för kund men ofta görs system byten av andra skäl. Vi får väl se om det blir bättre eller bara annorlunda

SJ bytar underleverantör iaf, men det betyder ju inte att det automatiskt blir bättre. Det finns det säkert en del egenheter med det gamla som inte "flyttas" över och andra egenheter med det nya. Förhoppningsvis är den nya plattformen flexiblare så att bytet innebär att förbättringar kan införas efterhand efter bytet.
 

Anders5

Medlem
Ska bli intressant att se hur går med förmånen på svart nivå, att man kan boka om biljetten samma dag, eller t o m dagen innan.
Man får ju bara boka om till samma dag och därmed också bara inom samma system, så tekniskt är det inget problem. Men lyssnar man mellan raderna på intervjuerna igår så lät det som att ombokning inte var implementerat i det nya öht.
 

henrik l

Medlem
Man får ju bara boka om till samma dag och därmed också bara inom samma system, så tekniskt är det inget problem. Men lyssnar man mellan raderna på intervjuerna igår så lät det som att ombokning inte var implementerat i det nya öht.
Vem vet, det är ju några år sedan deras senaste "enhancement", så det kanske är dags igen.
 

rsimon

Medlem
De är väl aldrig ombokningsbara, säljs ju bara som återbetalningsbara. Återbetalningsbara revenue-biljetter går att boka om om samma dag eller dagen innan men det går inte med poängbiljetter.
Hm, häromveckan bokade jag av en poängresa en halvtimma innan avgång och poängen återbetalades.
 
Toppen