Kan vara en ursäkt till de höjda priserna i bistron bland annatBlir enklare för alla att nå nivåerna, det brukar inte innebära bättre förmåner.
Lite märkligt att de sänker poängkraven och inför en smitväg via många korta resor.
Det är därför jag var nyfiken på om det är vettigt att återkvalificera sig nu eller bara spendera 2750 SEK (eller mindre) för att köpa Premium senare. Men jag värderar SJ lounge access till ca 275 kr, inte 2000+ kr.Blir väl att boka sthlm-Flemingsberg 50 gånger, om de inte inför en minimum distans för att resan ska bli nivågrundande
Eller så är planen att minska förmånerna och kompensera för de alienerade kunderna med många “sällan” resande eliter. Detta är vad flygbolag och hotell gör precis innan de drar ned på förmånerna.Blir enklare för alla att nå nivåerna, det brukar inte innebära bättre förmåner.
Lite märkligt att de sänker poängkraven och inför en smitväg via många korta resor.
Tja, man kanske skall boka Malmö-Kastrup med SJ för att få upp statusen.![]()
Jag har >18k och <25k med medlemsår i maj. Jag planerar inte att boka SJ förrän de presenterar helheten. Antingen sänks det till 18 för alla och då är jag klar för ytterligare ett år. Eller så gäller gränserna från nästa medlemsår och/eller det kommer diverse försämringar och då har jag kvar valet att fortsätta eller ej.Nyfiken på om det är vettigt att återkvalificera sig för svart innan bytet när det är oklart vilka fördelar som kommer att finnas. Det är ett dåligt tecken när de inte ger mycket tidig varsel om en förändring i programmet.
Från Malmö är det lättare att parera in SJ-tågen, men från Kastrup är det omöjligt.Malmö-CPH femtio gånger = 8000 SEK, och det blir inte SJ. SJ har noll tåg på Kastrup.
SJ har väl lagt ner sträckan Malmö-Köpenhamn?!Tja, man kanske skall boka Malmö-Kastrup med SJ för att få upp statusen.![]()
Den förmånen gäller väl bara årskort?SJ har väl lagt ner sträckan Malmö-Köpenhamn?!
Malmö-Lund 95 kr * 50 = 4750.
Man behöver dock vara svart från början, och nyttja förmånen att svart får stiga på och av på stationer som inte tillåter påstigning/avstigning. Det är en doldis-förmån så inte säkert personalen vet och Lund brukar de vara hysteriska på att bevaka att ingen stiger på söderut.