Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Hmm, föll på mållinjen, 23 500 p, förbannar mig att jag inte bokade resor under fg helg,utan gjorde då ett uppehåll. Men, men 1500 p går väl att skrapa ihop fram till slutet av maj. Till en början får det bli en bokad SJ biljett i stället för en regionen runt till Gbg på måndag,

Låter ju trist att det verkligen förstörde med blogginlägget...... :( Men kan tänka mig reaktionen på SJs huvudkontor när de uppdagades! Krismöte!!!!! ;)

Jag vill betona: VI VET INTE VAD SOM FÖRSTÖRDE DEALEN. Flera orsaker kan ha bidragit. Att enskilt peka ut bloggaren är inte helt rätt även om det ligger nära till hands.

Du har rätt, känns dumt att peka ut någon. Men vi lär nog aldrig få reda på de om jag inte ställer frågan här nere på jobbet så kanske man kan luska ut det. BTW jobbar nere på SJs verkstad i Hagalund som reparatör så de är jag som ser till att tågen rullar :D

Sett till historien så är det oftast blogginlägg som tar död på mistake fares och super deals. Vill nog även påstå att det är lättare för företagen att följa bloggar än forumtrådar, i synnerhet om bloggaren i fråga är populär.

En man som det ryktas att han får sitt årskort betalt av SJ har haft en länk till BusinessClass uppe på sin blogg vilket säkert kan ha spelat roll.

Kan väl säga att jag är tämligen säker på att han inte får kortet betalt av SJ utan han betalar det själv varje år.

Kan väl säga att jag är tämligen säker på att han inte får kortet betalt av SJ utan han betalar det själv varje år.

Stämmer bra. Har träffat honom ett antal gånger på tågen och i loungen (en för övrigt mycket trevlig herre). Kortet är till 100% betalt ur hans egen ficka, men däremot så drar han in tusentals kronor per år genom reklamationer, vilket har gjort det möjligt att upprätthålla kortet.

Jasså? Det är alltså du som ligger bakom alla förseningar. ;)

På tal om SJ och tåg överlag Jag sökte in till lokförarutbildning idag. Hoppas man blir antagen. :)

Nja de är jag som faktiskt ser till att dom rullar ;) Så om jag inte fanns så skulle alla avgångar vara inställda :) Vi jobbar 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet. Tyvärr spåren (växlar), kontaktledningar som faller ner, signalfel, urspårningar och skador på vagnarna som sker pågrund av snön som gör att tågen blir sena ;)

Jag vet bara vad jag hört av herrarna som jag småpratade i loungen. Att något inte står rätt till på den var fronten var vi rörande överens om; agera som kurir för SJ:s räkning på Alvesta station tror jag nämligen inte att vanliga kunder gör (historien går att läsa på bloggen, men någon av mina källor hade dessutom varit med på detta tåg och hört ordväxling!). Nåväl, jag har min fasta övertygelse i denna fråga, men det var inte alls vad tråden handlade om... :)

Toppen