Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Också svart nivå.:)
Dagen efter att 25000 passerades.
Jag har ju en månadsbiljett från Göteborg till Sundsvall.
Imorse bokade jag en förstaklassbiljett från Stockholm till Norrköping för 0 kronor.
Borde kanske inte gå men det går.
Jag skulle bara till Södertälje fast då kan man inte boka platsbiljett.
Tåget hade ståplatser men i första klass fanns det ju plats.
Och så fick jag frukost trots att jag bokade platsbiljetten en halvtimma innan tågets avgång.:p
Tack SJ!
Jag hann nästan klart innan jag var framme i Södertälje efter 17 minuter.
Lite ris vill jag ge till 7 tjyvåkandes och kacklande journalister som borde åkt i andra klass.;)

Jag utnyttjade möjligheten att byta avgång utan att boka om igår. Bemötandet från tågvärden ändrades betydligt när det svarta kortet halades fram, så jag måste säga att jag är imponerad av deras bemötande mot deras status-pax.

Jag utnyttjade möjligheten att byta avgång utan att boka om igår. Bemötandet från tågvärden ändrades betydligt när det svarta kortet halades fram, så jag måste säga att jag är imponerad av deras bemötande mot deras status-pax.

Ja dom är väldigt mån om sina status passagerare :) Jag utnyttja att man får förtur på resebutiken på Stockholm C! Prövade på skärtorsdagen och de var väl ungefär 120 nummer före mig :) Kom in drog kortet fick en nummerlapp och 10 sekunder senare stod jag vid en disk o boka en biljett ;)

Har haft SJ Svart i 4år och har varit ytterst tveksam till förmånerna, som inte skiljer nämnvärt från 1a klass biljett. Men idag kände jag att var fick nytta av kortet, hade en icke ombokningsbar biljett i 1a klass 18:21 mot Nässjö. Blev klar mycket tidigare än planerat och hann med 14:21 istället. Nu återstår och se om de löser en måltid till mig också, hade bokat det på 18:21.
Inget jag förutsätter, men lyckas tågvärden blir det stjärna i kanten. :)

Jag tycker förmånen att kunna byta tåg är helt suverän. Den får mig, som hatar att åka tåg, att iaf överväga det.

Jag tycker utbudet i Loungen på Stockholm C är tråkigt. Samma sak hela tiden..... man tröttnar snabbt på digistivkex o marmelad :( Men har utnyttjat att man får förtur i resebutiken och woow man står o väntar knappt 10-20 sekunder så är de ens tur. Även fast de är 20 pers som väntar i kö ;)

Trevlig överraskning när man kom hem, ett svart kort i brevlådan som hamnar i en annan låda bland alla andra plastkort.

Hittade mitt nya svarta priokort nu som tydligen kommit när jag var i HK. Den glada överraskningen: Giltigt till 2015/06

Haft Silverkort Resplus hos SJ nu i snart tre år och tycker att man märker att servicen är väldigt bra när man drar fram kortet. Vittnat om hur anställdas inställning ändras direkt och blir mycket mer serviceinriktade. Flertal ggr har jag blivit uppgraderad gratis till 1a klass som kompensation för tågförseningar osv. Att det finns förtur till kundtjänst i stationerna har varit en räddare i nöden flertal ggr om. Nu får vi bara hoppas att de ordnar till nätet på sina X2000.

Toppen