Verkar som att systemet är lite buggigt. Jag testade att åker åka mellan Säter och Borlänge igen i morse och såg just nu att 1000 p till ramlat in och jag passerade den magiska gränsen, trots att jag redan hade mer än tre resor på sträckan. Nu blir det en spänd väntan.
Jag såg just att SJ efterregistrerat 4 x 1000 poäng för mig för resor 24 och 28 mars.
Så nu har jag fått 1000 poäng för alla mina X3000 resor. Totalt 9000.
Svart kort blir det när som helst nu.
Jag köpte en månadsbiljett mellan Göteborg och Sundsvall igår för 4800.
Det gäller för andra klass på snabbtågen och första klass på intercity och regionaltåg.
Jag vet inte om jag kommer att åka till Sundsvall men det var samma pris som till Stockholm.
Det verkar gå att boka till Norrköping också på denna biljett.
Bokar man 1 klass på 7.51 tåget till Norrköping så får man frukost även om man kliver av i Södertälje.
Det får man äta snabbt för man har bara 17 minuter på sig.
Vafalls?! Poängreglering idag och vips är 6000 nya nivågrundande poäng insatta. Nu är man ju halvvägs till Svart. Vågar man fortsätta boka i hopp om svart ?
Vafalls?! Poängreglering idag och vips är 6000 nya nivågrundande poäng insatta. Nu är man ju halvvägs till Svart. Vågar man fortsätta boka i hopp om svart ?
Då var man på Svart nivå, 10 minuter efter avslutad resa. Fick faktiskt också en "poängkorrigering" av SJ för en resa bokad innan villkoren ändrades som utfördes ett par dagar senare. Får se om kortet dyker upp snart...