Senaste nytt

SJ Mastercard ska inte längre ge nivåpoäng

Hej, jag försöker förstå de nya (?) förmånerna med SJ Prio.

Du har flera förmåner med SJ Prio som ingår i ditt medlemskap – SJ

Särskilt de kring extrapoängen, multipeln (3x och 4x) samt rabatten (25% och 35%) på köp. När triggas dessa och när fylls de på. Finns det någon strategi man behöver ta hänsyn till för att utnyttja dem maximalt?
Nu är detta inte helt rätt tråd för att diskutera medlemsförmåner allmänt, men känner mig tvungen att lägga till lite om "händelseutvecklingen".
Efter att jag läste Gregers inlägg förra veckan och även kollat mitt eget konto utgick jag från att det var en engångs-grej. Jag hade tex 4x poäng och 35% rabatt i "mina erbjudande" under 2021 och de låg där med sista giltighetsdatum 2021-12-31. När jag alltså kollade i torsdags hade jag inga sådana erbjudande, vilket var exakt vad jag förväntade mig.

Men i måndags, när jag skulle boka en resa hade jag 3 erbjudanden, ett 35% rabatt, ett 4x poängen och ett 4k poäng på nästa resa, alla med 2022-12-31 som giltighetstid.
De två sista hade ingen rabatt-kod men 35%-aren hade. Jag använde den och tänkte att "ja, kanske har de förlängt giltighetstiden och 4k och 4x har jag säkert redan använt, men kanske inte 35%-aren" . Jag använden den.

I dag ser jag att de har dykt upp kampanj-koder på de två andra erbjudandena, dvs de har definitivt fyllts på.
Jag har inte fått någon kommunikation om det och har ingen aning om det är någon sorts misstag, årlig tilldelning eller en ny "one-time-only" grej. Men det kan löna sig att kolla av.

Toppen