Senaste nytt

Sixt (generell diskussion)

Mr Basic

Medlem
Hittade ingen generell tråd om just Sixt (ska dock tilläggas att jag inte är riktigt vän med den nya sökfunktionen än).
Hur som, här kommer en bilfråga mer än Sixt-fråga. Har hyrt en ”Full size saloon” (FCAR) i USA och undrar helt enkelt vilken av följande bilmodeller som har störst kupéutrymme (då vi är 3 pers mellan 191 och 197cm)?
Toyota Camry
MB E-klass
BMW 5-serie
Jag har i princip aldrig åkt i ngn av dessa (bortsett ngn kortare taxi-resa med E-klass kombi).
 

Tamas

Medlem
Lite dött tråd men mitt inlägg passar nog hit.
Jag hyrde typ 3ggr hos Sixt i Borås via SAS webb, dubbla poäng utlovades. Första 2 hyror dykte upp med 750p, misstänker att tredje kommer också bara ge 750.

Ska jag börja på Sixts eller SAS sida att jaga mina poäng? Om Sixt, är det meilen@sixt adressen som gäller eller finns det bättre?
 

RobHK

Medlem
Lånar också denna tråd, har kört Sixt några gånger i Sverige & Frankrike och varit väldigt nöjd, nya bilar, inget krångel. Nu har jag bokat en bil även på västkusten i USA med Sixt. Fick för mig att titta lite reviews och Sixt verkar ju ha otroligt dåligt rykte. Visst det är en snårig bransch där folk kan bli djupt upprörda med alla bolag, men Sixt ser heltklart värre ut än många andra. Min bokning är avbokningsbar men jag har låst in ett rätt bra pris, bör jag titta på andra alternativ ändå?
 

mrestes

Medlem
Lånar också denna tråd, har kört Sixt några gånger i Sverige & Frankrike och varit väldigt nöjd, nya bilar, inget krångel. Nu har jag bokat en bil även på västkusten i USA med Sixt. Fick för mig att titta lite reviews och Sixt verkar ju ha otroligt dåligt rykte. Visst det är en snårig bransch där folk kan bli djupt upprörda med alla bolag, men Sixt ser heltklart värre ut än många andra. Min bokning är avbokningsbar men jag har låst in ett rätt bra pris, bör jag titta på andra alternativ ändå?
Det kan vara så att det är en franchise, inte deras egna kontor. Då spelar det ingen roll om Sixt är generellt bra i USA, det är just detta kontor som avgör för dig.
 

RobHK

Medlem
Det kan vara så att det är en franchise, inte deras egna kontor. Då spelar det ingen roll om Sixt är generellt bra i USA, det är just detta kontor som avgör för dig.
Det tror jag inte, hämtar ut bilen i Las Vegas och utbudet på flygplats och downtown där jag ska gå är samma. De accepterar också att jag lämnar tillbaka bilen i San Francisco så borde inte va franchise. Hur som helst, någon med erfarenheter bra/dåliga av Sixt i USA?
 

JanneD

Medlem
Det tror jag inte, hämtar ut bilen i Las Vegas och utbudet på flygplats och downtown där jag ska gå är samma. De accepterar också att jag lämnar tillbaka bilen i San Francisco så borde inte va franchise. Hur som helst, någon med erfarenheter bra/dåliga av Sixt i USA?
Jag har hyrt några gånger på Sixt USA, och inte haft några problem. Miami Beach, Las Vegas och New York (EWR). Inte haft några problem.
Dock i Las Vegas vid flygplatsen var det en himla hets med att få mig att köpa uppgradering och försäkringar, så lite jobbig personal.
Men inga andra problem.
 
Det tror jag inte, hämtar ut bilen i Las Vegas och utbudet på flygplats och downtown där jag ska gå är samma. De accepterar också att jag lämnar tillbaka bilen i San Francisco så borde inte va franchise. Hur som helst, någon med erfarenheter bra/dåliga av Sixt i USA?
Jag har hyrt med Sixt 5-10 gånger i Los angeles, San Fransisco och Las Vegas, och alla gånger var felfria.
Men det här var innan covid så det kan såklart ha ändrats. Efter det har jag hyrt med Avis då Sixt generellt varit dyrare när jag kollat, speciellt efter man lägger till försäkringar hos Sixt , något som ingår i priset hos Avis.

En viktig sak att veta om Sixt i USA är att dom fortfarande verkar tillämpa begränsningar för vilka stater du får ta bilen till beroende på vart du hämtar ut den, det är okej att åka till alla gränsande stater men längre än så så är det värt att ta en titt i villkoren
 

Hachans

Medlem
Sixt i LA var så jobbiga. Min bil var inte inne trots att det var min upphämtningstid. Hade det varit någon annan firma så hade bara erbjudit en annan bil i en klass över och kallat det för uppgradering.

Men på Sixt erbjöds jag betala för en annan bil istället. Men jag hade inte bråttom så satte mig och väntade till expeditens irritation när de inte lyckades med upsell. Efter någon timme kom min bil.

Hade det legat närmre de andra firmorna hade jag sagt tack och hej. Men det gjorde jag sen ändå, aldrig mer Sixt i LA.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Mr Basic

Medlem
Hur som helst, någon med erfarenheter bra/dåliga av Sixt i USA?
Hyrde hos Sixt MIA i början på 2023. Utlovad bil på fanns tillgänglig men efter att jag fått den insåg jag att det fanns betydligt fler skavanker än som var noterade. Hämtade en kontrollant (som var extremt noggrann och trevlig) som sedan dokumenterade skador i 20 minuter.
Inga problem vid återlämning och trevlig bil (BMW X3).

OT. Bokade via Sixt.se och då ingick LDW & SLI.
 
Toppen