Senaste nytt

Siterna som hittar bästa flygpriset. PC för alla testar..

Är du säker på att du inte blandar ihop bokningsklass och kabinklass när du jämför flygbolagets pris och Momondos pris?
Haha, kul :) Nej jag vet skillnaden på bokningsklass och kabinklass. Är ju ganska vitalt när man håller koll på intjäningen av poäng.

Vissa flygbolag (har framförallt upplevt det i Asien) har också jobbiga krav på att man måste visa upp samma kreditkort som man bokade resan med vid incheckning.
Men kravet om att eventuellt visa kreditkortet beror väl på vilket flygbolag man reser med och påverkas väl inte av vem som sålt biljetten, jämförelsesite, resebyrå, OTA eller flygbolaget direkt?

Men kravet om att eventuellt visa kreditkortet beror väl på vilket flygbolag man reser med och påverkas väl inte av vem som sålt biljetten, jämförelsesite, resebyrå, OTA eller flygbolaget direkt?
Baserat på min erfarenhet så påverkar det då resebyrån, OTA inte delar med sig av kreditkortsnumret till flygbolaget så de vet inte ens vilket kortnummer det är (och de bryr sig nog inte alls då det inte är bokat direkt med dem).

Pris som du inte kan köpa en mobil på prisjakt eller en tv på pricerunner, så kan du inte boka en resa på en jämförelsesajt.

Använder numera alltid Googles sökfunktion för flyg då man kan filtrera i första steget och sedan se månadskalender baserat på alla mina val.
Både flygresor och momondo hanterar filtreringen steget efter datumsök.

Toppen