Senaste nytt

Siterna som hittar bästa flygpriset. PC för alla testar..

Jag brukar använda Flygresor.se och den fungerar bäst när det gäller vanliga ekonomibiljetter, och visar allt som oftast lägst pris också enligt vad jag sett. Hoppas bara dom fortsätter bygga & utveckla tjänsten.

Jag håller med. Oftast söker jag dock på ITA-matrix, men flygresor.se är kanon för att se i vilket tidsspann man bör söka för att hitta billigast biljetter...
Detta tack vare tjänsten där man kan se de billigaste biljetterna som folk har hittat på olika sträckor.

Är det bara jag som skiter fullständigt i alla dessa resebyråer på nätet och istället bokar direkt hos bolagen? Nu gör jag oftast inte så komplicerade resor utan det är från punkt A till B och tillbaka, men ändå. Jag tycker det känns tryggare att inte ha en nätbaserad resebyrå som mellanhand när det strular...

Är det bara jag som skiter fullständigt i alla dessa resebyråer på nätet och istället bokar direkt hos bolagen? Nu gör jag oftast inte så komplicerade resor utan det är från punkt A till B och tillbaka, men ändå. Jag tycker det känns tryggare att inte ha en nätbaserad resebyrå som mellanhand när det strular...

Vissa resor går inte boka direkt hos flygbolagen, t.ex. där det är 2 olika flygbolag utan codeshare. I andra fall kan resebyråer erbjuda billigare biljetter, oftast bara nån tia eller hundring, men jag har även sett resebyråer som sålt Thai Airways till BKK 3000 kr billigare än Thai själva, för en familj på 4 pers blir det 12.000 kr i besparing.

Jag håller med.
Jag har haft problem med Resia just detta och sedan dess undviker jag resebyrå så långt det går.

Vissa resor går inte boka direkt hos flygbolagen, t.ex. där det är 2 olika flygbolag utan codeshare. I andra fall kan resebyråer erbjuda billigare biljetter, oftast bara nån tia eller hundring, men jag har även sett resebyråer som sålt Thai Airways till BKK 3000 kr billigare än Thai själva, för en familj på 4 pers blir det 12.000 kr i besparing.

Just Thai är speciella. De har massor av fares som inte är publika utan måste bokas genom resebyråer som har avtal med dem.

Just Thai är speciella. De har massor av fares som inte är publika utan måste bokas genom resebyråer som har avtal med dem.
Exakt. Det finns ingen bokningssida som alltid är billigast. Är du ute efter lägsta priset gäller det generellt att jämföra och jämföra - varje gång.

Däremot kan bokningssidor var olika bra på att söka samt vad de erbjuder kunden.

Jag kör på samma linje! Bokade en gång en resa på budjet.se och säger bara aldrig mer! Var tvungen att byta utresedag och fick sitta nästan en timme i telekö och betala dyra pengar till resebyrån i admin avgift. Att dom sen drog en annan killes ombokning på mitt kort gjorde inte upplevelsen bättre.....

Det varste er at hos disse agentbureauer er, at man ikke faar egentlig information om den billet man koeber - foerend at man har koebt den!!! Ingen info om bookingsclass (Only "conomy, business, etc). Du ved ikke om det er Q, B, S, U, Z, V, H or whatever. Dette er en uskik, og naermer sig tyveri!. Og naar man har koebt, staar man sig ofte bedre og billigere ved at kontakte flyselskabet direkte hvis der skal aendres, etc.E.g. jeg koebte med Gulf Air, men kunne ikke aendre hos seat24. Men da jeg kontaktede Gulf Air kunne jeg aendre efter afrejse, hvor de overtager bookningen fra seat24

Toppen