Senaste nytt

Sista chansen för bonusnätter

Hade lite poäng kvar och skulle boka en natt i mellandagarna men lyckades på något sätt boka samma dag istället (såg direkt när jag fick bekräftelsemailet) och eftersom klockan var efter 16 så kunde jag inte avboka online. Mailade kundtjänst direkt men hotellet sa nej till ombokning/avbokning för att jag var no-show.

Surt men stödjer mitt val att köra hotels lojalitetsprogram istället för att samla slaskar som man behöver hålla koll på.

Hade lite poäng kvar och skulle boka en natt i mellandagarna men lyckades på något sätt boka samma dag istället (såg direkt när jag fick bekräftelsemailet) och eftersom klockan var efter 16 så kunde jag inte avboka online. Mailade kundtjänst direkt men hotellet sa nej till ombokning/avbokning för att jag var no-show.

Surt men stödjer mitt val att köra hotels lojalitetsprogram istället för att samla slaskar som man behöver hålla koll på.
Den missen är riktigt sur, jag har själv lyckats göra det två gånger. En gång med strawberry, en med Hilton, för ganska länge sedan. Båda behövde gå till hotellet men löste sig för mig. På strawberry kanske för att som platinum var avbokningstiden 21 eller liknande förr i världen.
Jag gissar att nu när poäng-systemet är under avveckling så ser hotellen ingen anledning till att vara generösa/hjälpsamma med en avbokning. De har ju redan tjänat pengarna och slipper städa rummet efter dig (alt. kan sälja det en gång till), för deras del finns det bara nackdelar med att vara juste.

Toppen