Senaste nytt

Singapore Airlines släpper många första klass awards. Error?? Skynda boka...

"Put on Hold" är lite farlig numera. Även om vanliga US agenterna saknar geografikunskap, folk på Rate Desk har bättre koll på geografi/zone-delning.
Jag har lyckats att boka Stockholm-Östra Ryssland t/r i First class för 40.000 US miles minst 5 gånger, men alla försök har stopppats av Rate desk.

En gång debiterade de mig 100.000 US miles på en sådan resa trots att vi kom överens att det skulle vara 40.000 US miles.
Lyckligtvis fick jag avboka bonusresan utan avgifter och fick hela milesen tillbaka.

Det är rumör att de ska byta en till MEL-SIN flight till A380 vid årskriftet, det kanske blir Suites för oss :)

Verkar som de byter SQ217/218 redan nu i augusti! Nej jag är inte alls avis, fan att man inte kunde boka en resa när man nu fick chansen att boka in SQ F.

Tack för tipset Magino!

Tyvärr blir det (troligtvis) ingen Suites för oss. Vi är bokad på SQ238 / SQ227.

Last edited:
Betalar du för infant förresten?

Jag tror att jag måste undvika kontakt med US om detta, annars blir det knas med routingen och rate desk:en. Därför tänker jag fråga en SQ biljettkontor (finns det i CPH eller Köpenhamn?). Grejen är att det finns inga MEL-AKL F Fares med SQ. Så om de går enligt boken så ska de räkna MEL-SIN + SIN-AKL RT F Fares tillsammas (ouch). Allting under 8kSEK så har jag en deal.

Tips?

Toppen