Senaste nytt

Singapore Airlines släpper många första klass awards. Error?? Skynda boka...

Jämförelsen att leta på Star eller OW är som natt och dag. Ett sök på sträckan LHR-HKG med 3 dagar ger 151 möjliga alternativ på Star, och 121 om man väljer C och F (några är QR som inte är rätt. så låt oss dra bort 10 stycken).

Samma rutt med One World får jag totalt ("wait for drumroll").................. Totalt 18 alternativ och ("wait for it") 3 !!!! alternativ i C och F. :p

Jag vet, orättvis jämförelse.. Trettiotusenhundrafemti urvattnade bolag med Star och en handfull "premium" bolag med i OW (jag bara väntar på Concorde här ser ni). Men vi talar om en resa mellan två OW hubbar och inte två Star hubbar... :cool:

Jag tror att Concorde är ingen frequent visitor i Star Alliance forum. :p

Jag håller med dig, Senator.
Star Alliance har stark presens på trafiken mellan Europa och Asien.

Flygbolag som trafikerar mellan Europa och Asien(ej via Atlanten)

Star Alliance
Europeiska flygbolag:
  • Austrian
  • LOT
  • Lufthansa
  • SAS
  • SWISS
  • Turkish Airlines
Asiatiska flygbolag:
  • Air China
  • ANA
  • Asiana Airlines
  • THAI
  • Singapore Airlines
Mellanösterns flygbolag:
  • Egyptair

oneworld
Europeiska flygbolag:
  • British Airways
  • Finnair
  • S7 Airlines
Asiatiska flygbolag:
  • Cathay Pacific
  • Japan Airlines
Mellanösterns flygbolag:
  • Royal Jordanian

Det jag undrar är hur lägger man upp detta när man ringer dom?
Säger man att man vill åka AKL-SIN-MEL T&R och sen frågar hur många miles som går åt och hoppas på det bästa?

Det var lätt. Bara säga att du vill åka från Melbourne till Auckland i Första Klass och har hittat tillgänglighet på X,Y,Z.

Det ser ut som det är igen automatiskt system som visar de hur många poäng det borde kosta, de kollar bara i vilken zon A och B ligger och sen tar nummeret från tabellen.

Är bara lite rädd över vad blir infant fare då... räknade mellan 8k-11kSEK :(
Tyvärr var det bara 2 F säte tillgängliga, annars skulle jag ha köpt en till för lillen.

Är bara lite rädd över vad blir infant fare då... räknade mellan 8k-11kSEK :(
Tyvärr var det bara 2 F säte tillgängliga, annars skulle jag ha köpt en till för lillen.

Minns att Björnström hade samma issue på en F från Europa till Oz.... där blev det ca 16,000 SEK för infant! ;)

Det har alla på BC.se underförrstått i det här läget, väl? ;)

Du rekommenderar ju att ringa svenskt nummeret för att 'slippa' award processing fee i din artikel. Jag har själv slippat det också med USA nummeret, så jag ser igen anledning att ringa tills svenskt nummeret.

Du rekommenderar ju att ringa svenskt nummeret för att 'slippa' award processing fee i din artikel. Jag har själv slippat det också med USA nummeret, så jag ser igen anledning att ringa tills svenskt nummeret.

Har man en helt legitim routing så är ju besparingen via det svenska numret det bästa.

ELLER så kan man göra som jag gjorde. Ringa USA numret och lägga ut rutten för en agent, hon tror att BKK ligger i Norra Asien så jag får 20k poäng rabatt! Sätter denna ITN på hold och ringer sedan nästa dag till europeiskt nummer för att betala och undviker då avgift.

Risken fanns förstås att den europeiska agenten kunde sett felet men jag tror inte de gör en sån djupdykning när de hanterar såna här samtal dagen lång.

Toppen