Senaste nytt

Singapore Airlines sätter in flyg med First Class till Köpenhamn

SAS EuroBonus tillåter de facto inte Business class award på Singapore Airlines Airbus A350, A380 och Boeing 777-300ER flygningar.
Har flugit A350 med Singapore som Eurobonus Business award... men antar att den "extremt långa rutten" Singapore - Kuala Lumpur kan vara undantagen... ;-)
 
..... B777-300ER... tar lite fler passagerare än A350 samt att man nu får Premium Economy ombord.......
Betyder det at der tilbydes alle 4 klasser ombord på samme fly? Imponerende. Love all, choose one! Dette er store nyheder for mig, for CPH, for Øresundsregionen, for Danmark, og for Skandinavien! Kan ikke mindes hvornår der sidst har været F fra CPH, måske med TWA i 90'erne....Jeg ser dog også at der kommer til at mangle en passende lounge for First, med mindre Eventyr Loungen begynder at tage sig selv mere alvorligt, da det pauvre udbud af mad of drikke slet ikke (endnu?) matcher noget der ligner F. Godt design og udsigt til Malmø er ikke helt nok....
 
Last edited:
Äntligen får man användning för alla de Krisflyer-miles man samlat ihop. Undrar hur tillgängligheten i F kommer att se ut.
 
Instämmer gott om poäng och snabbaste förbindelsen till Brisbane.
Fran HK blir det nog formanligast att kopa Star Alliance award for 122,500 KF miles, HKG-Suites-SIN-First-CPH-J-IntraEUflygning med *A-bolag. En ren Krisflyer-award kostar 130k.

Det verkar finnas gott om tillganglighet i F i November -- aven for 2 pax.
 
Trist...har en resa med dem i början av november och såg fram emot de gigantiska stolarna i C...nu blir det de kritiserade stolarna med snedställning av fötterna...nåja...dagens i-världsproblem:)
 
Trist...har en resa med dem i början av november och såg fram emot de gigantiska stolarna i C...nu blir det de kritiserade stolarna med snedställning av fötterna...nåja...dagens i-världsproblem:)
Menar du att du hare bokning i Business class på den här linjen med Boeing 777-200ER tidigare men nu blir det Boeing 777-300ER?
I så fall är det inte så stor skillnad när det gäller snedställning.

Singapore Airlines Business class stol på Boeing 777-200ER (som används på Singapore-Köpenhamn rutt):
IMG_0753-720x480.jpg

(Foto: Martin)
Singapore Airlines uppgraderar flygplan på Köpenhamnsrutten - BusinessClass.se


Singapore Airlines Business class stol på Boeing 777-300ER:
Touring the New Interior of Singapore Airlines + Win a 777 Model - AirlineReporter : AirlineReporter
 
Tja...närmare 15 centimeter mindre bredd på de nya stolarna. Det är ganska mycket. Samt att jag sitter på rad 11 och då är det inte snedställning...
 
Tja...närmare 15 centimeter mindre bredd på de nya stolarna. Det är ganska mycket. Samt att jag sitter på rad 11 och då är det inte snedställning...
Enligt källorna nedan, skillnaden i bredden mellan gamla och nya Business class stolar är 4 cm (76 cm mot 72 cm), inte 15 cm som tidigare nämnt.


Gamla Business class stol (bl a på Boeing 777-200ER som används på Singapore-Köpenhamn idag):
e-Travel skrev:
Business Class on the Airbus A380, Airbus A340-500, Boeing 777-300ER, a fully flat bed is available in a 1-2-1 configuration featuring 30 in (76 cm) of seat width. These seats are forward-facing, in contrast to the herring-bone configuration used by several other airlines offering flat beds in business class. The leather seats feature a 15.4 in (39.1 cm) diagonal screen size personal television, in-seat power supply and 2 USB ports. This seat is also being progressively introduced on Boeing 777-200ER aircraft.
Singapore Airlines

Singapore Airlines skrev:
The innovative design allows the new product to be converted into one of the largest full flat bed in its class. The 76-inch long bed with a generous 30-inch width enables customers to sleep in their natural sleeping positions.
https://www.singaporeair.com/pdf/media-centre/bg-biz.pdf
30 tum = ca 76 cm



Ny Business class stol (bl a på Boeing 777-300ER som kommer att användas på Singapore-Köpenhamn):
Singapore Airlines skrev:
The new-generation Business Class seat maintains Singapore Airlines’ trademark width, with the 72cm-wide seat cushions making it one of the widest Business Classseats in the skies.
http://www.singaporeair.com/pdf/local/ch/adv_sa_09.pdf
 
Ok,
Läste att stolen på 777-200 var 34 inches och nya "bara" 28 inches.
Blir nog bra ändå vad det lider.
 
Toppen