Senaste nytt

Singapore Airlines sätter in flyg med First Class till Köpenhamn

Är det SAS businesslounge man får äran att besöka innan avfärd i förstaklass?
Lite tidigt att få fram info om det redan nu, men det finns ju en lounge nu efter passkontrollen. Ingen aning om den har några faciliteter som kan lämpas för First.
Annars lär det bli SAS Business eller Gold-lounge.
 
Det är väl ändå ett lite märkligt val - marknaden för första klass är väl synnerligen begränsad - det anser även Emirates eller Qatar som inte satsat på detta från Köpenhamn. Hade väl varit mera naturligt att sätta in A350. Kanske kan vi förvänta oss lite promotion priser i första klass?

Finns ju fler anledningar till att man använder B777-300ER, det planet tar lite fler passagerare än A350 samt att man nu får Premium Economy ombord som inte fanns på B777-200ER.
Kan ju vara så att de har sina nuvarande A350 på andra linjer där de ser det som mer lämpligt. Är ju inte helt omöjligt att det blir A350 framöver då Singapore Airlines beställt 67 stycken men enbart fått 12 levererade hittills. Kan ju vara så att det finns mekaniker/reservdelar/annat på Kastrup för en B777-300ER i större utsträckning än för A350.

Att det inte tillåts award på A350 är ju en gåta. Den saknar ju första klass och har ju "standard" SQ business inredning.
Det har nog inget med inredningen att göra skulle jag gissa på utan snarare något annat. Singapore Airlines är ju som sagt väldigt restriktiva med var de tillåter awards till partners och lär hålla på detta så jag blir inte förvånad om de fortsätter ha denna spärr på A350, B777-300ER samt A380.
 
Det innebär samtidigt att det blir slut med Business class award på den här linjen med SAS EuroBonus poäng.

Idag flyger de Boeing 777-200ER på den här linjen.

Det var i praktiken omöjligt med platser redan innan dock. Har sett någon enstaka säten med kort varsel men det var lite Halley's komet.
 
Toppen