Senaste nytt

Singapore airlines och SAS efter 1/9-24

Och nu står det på SAS hemsida med:

For departures from 1 September 2024:

• EuroBonus members will no longer earn EuroBonus points when flying on a Star Alliance airline, but instead earn Level and Bonus points when flying on most SkyTeam airlines. One exception is Singapore Airlines on which you'll continue to earn Bonus and Level points after 1 September. More details about earning points will be provided on SAS’ EuroBonus partners page

Checkade precis in på BOM i Mumbai, flyger Singapore i economy, SKG på boardingpasset, full recognition vid incheckning samt fast track och lounge access samt blockat säte på planet! Det här gillar man.
Jag hade SK*G på boarding pass med EVA igår, så det kan också vara system som inte är uppdaterade. Nu skulle man ju ha vissa förmåner med SIA, men det har inte kommunicerats vilka.

Jag flög FRA-ARN 30/8 ankomst 31/8, som jag inte har fått poäng för ännu.
När jag fyller i retro reg på SAS web, får jag: "You can’t claim points for this flight, because it took place more than 6 months ago".
Mailat EBRETRO, som inte svarar alls.
Mailat Diamond supporten som säger att jag ska fråga SQ vart dom krediterat miles, vilket i SQ appen står att det är till mitt EB konto, och därefter inget mer svar från SAS.

Jag flög FRA-ARN 30/8 ankomst 31/8, som jag inte har fått poäng för ännu.
När jag fyller i retro reg på SAS web, får jag: "You can’t claim points for this flight, because it took place more than 6 months ago".
Mailat EBRETRO, som inte svarar alls.
Mailat Diamond supporten som säger att jag ska fråga SQ vart dom krediterat miles, vilket i SQ appen står att det är till mitt EB konto, och därefter inget mer svar från SAS.
Hur var resan bokad och i vilken bokningsklass?

Toppen